آمار کرونا در ایران 12 مرداد ، شرایط قرمز در مازندران و لرستان

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز 12 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 685 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 423 نفر از آنها بستری شدند.

آمار کرونا در ایران 12 مرداد ، شرایط قرمز در مازندران و لرستان

وی گفت: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 309 هزار و 437 نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 208 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 17 هزار و 190 نفر رسید.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تا به امروز 268 هزار و 102 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، 4089 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: تا به امروز دو میلیون و 508 هزار و 418 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی درباره استان های مازندران و لرستان که در شرایط قرمز قرار دارند، شرح داد: استان مازندران در اسفند ماه گذشته خیز شدید و موارد ابتلا و بستری را شاهد بود و متاسفانه مجددا از تیرماه با موج جدیدی از شیوع بیماری روبرو شده است. در حال حاضر 20 شهرستان این استان در شرایط قرمز و دو شهرستان در شرایط هشدار قرار گرفته استند. تعداد موارد بستری و ابتلا در این استان ظرف شش هفته گذشته به بیش از چهار برابر رسیده است و شیب صعودی بستری و ابتلا در این استان نگران نماینده است. از کلیه هموطنان می خواهیم از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران خودداری نمایند.

لاری همچنین درباره استان لرستان نیز گفت: این استان شاهد خیز بیماری در اسفندماه و خیز نسبتا شدید در فروردین ماه گذشته بود و متاسفانه مجددا از اوایل خردادماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم. هفت شهرستان این استان در شرایط قرمز و سه شهرستان در شرایط هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در بعضی شهرستانهای این استان از جمله خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت و …دارای شیب تندتری است.

وی همچنین درباره استان قم که در شرایط هشدار قرار گرفته است گفت: اولین موارد ابتلا به کروناویروس در استان قم شناسایی شد و این استان خیز شدیدی را در موارد ابتلا و بستری در اسفندماه گذشته تجربه کرد. متاسفانه از خردادماه مجددا نمودار بستری روزانه شیب صعودی دارد و بیم آن می رود که با عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکلها زمینه ای جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم شو.

سخنگوی وزارت بهداشت خطاب به مردم گفت: نباید فراموش کنید اصلی ترین عامل جهت جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال آن رعایت موارد بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دستها و استفاده از ماسک است.

منبع: ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14376

به "آمار کرونا در ایران 12 مرداد ، شرایط قرمز در مازندران و لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران 12 مرداد ، شرایط قرمز در مازندران و لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید