اعلام انتقال خودرو مدل 1953 به سعدآباد

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انتقال خودرو مدل 1953 به سعدآباد صورت پذیرفته است.

اعلام انتقال خودرو مدل 1953 به سعدآباد

داستان چیست؟

در راستای حفظ و نگهداری و گنجینه بخشی از موزه اتومبیل های سلطنتی و با پیگیری های مستمر و رایزنی های مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مسئول موزه اتومبیل های سلطنتی و اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سازمان جمع آوری و فروش اموال، خاتمه خودرو کلاسیک تاریخی به سعدآباد تحویل داده شد. مراسم رونمایی از این خودرو در آینده و براساس فرآیند کارشناسی توسط موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد انجام می شود.

این خودرو تاریخی با نام سیتروئن B11 مدل سال 1953 و با شماره شاسی 237658 و شماره موتور AR 16494 و کارکرد 75887 KM بوده و سابقه شرکت در مسابقات بین المللی رالی دور جهان در 80 روز و رالی کشورهای آلمان - فرانسه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

بنابر این گزارش، شیرین آذری مالک خودرو سیتروئن آن را در سال 1390 از کشور سوئیس خریداری و از طریق مرز بازرگان به کشور وارد کرد.

این خودرو در زمره اموال فرهنگی، تاریخی و موزه ای تشخیص داده شده و باید با استناد به ماده 1و 8 و نیز تبصره ذیل این ماده از قانون با عنوان (تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی) به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتقل می شد.

نهایتا با پیگیری های اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی، این خودرو از املاک تملیکی استان تهران تحویل گرفته و به موزه اتومبیلهای سلطنتی انتقال داده شد.

بر اساس این خبر، کمپانی خودروسازی سیتروئن در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تأسیس شد. سیتروئن در سال 1934 با شروع ساخت سیتروئن تیپ ای اولین تولید انبوه اتومبیل های چرخ محرک جلو در سطح جهانی را پایه گذاری کرد. این شرکت از سال 1976 بخشی از گروه صنعتی پژو سیتروئن شد.

موزه اتومبیل های سلطنتی بی شک یکی از جذابترین موزه های مجموعه سعدآباد بشمار می رود که در آن تعدادی از تولیدات شرکتهای خودرو سازی معروف جهان نگهداری می شوند.

اتومبیل هایی که در حال حاضر در موزه به نمایش در آمده اند، شامل سه دستگاه رولز رویس، یک دستگاه خودرو اسپید باگی، پنج دستگاه بنز، شش دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه اسنو مبیل و یک دستگاه کالسکه هستند.

موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد تنها موزه در ایران است که همه اتومبیل های موجود در آن سلطنتی و مربوط به دوران پهلوی است . این موزه در دو بخش گالری رولزرویس و گالری بنز و بین این دو گالری سالن اختصاصی مرسدس بنز اس ال 300 که یکی از زیباترین و کمیابترین خودروهای کلاسیک جهان بشمار می رود، واقع شده است.

این خودرو منحصر بفرد متعلق به فرح دیبا بوده است. از دیگر خودروهای فاخر این مجموعه می توان به مرسدس بنز 600 با بدنه و شیشه های ضد گلوله اشاره کرد.

این خودرو بی نظیر که مورد استفاده شخص محمدرضا پهلوی بوده، سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیک، شیشه و صندلی های برقی، سانروف، کولر ،8 سیلندر و گیربکس اتوماتیک و وزن حدود 6 تن دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15422

به "اعلام انتقال خودرو مدل 1953 به سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام انتقال خودرو مدل 1953 به سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید