افزایش 200 تنی پسماند شهر رشت در روزهای کرونایی

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/گیلان شهردار رشت با بیان اینکه طی روزهای عید حدود 200 تن در روز به حجم پسماند جمع آوری شده اضافه شده است، گفت: اگر قبلا 650 تا 700 تن زباله جمع آوری می کردیم، در حال حاضر به 950 تا 1000 تن رسیده است.

افزایش 200 تنی پسماند شهر رشت در روزهای کرونایی

ناصر حاج محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه های شهرداری رشت در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: برنامه های شهرداری رشت از روز اول شیوع این بیماری در استان و اعلام شرایط ویژه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طبق صورتجلسات استانداری گیلان به وسیله سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری رشت کار گندزدایی و ضد عفونی معابر و خیابان ها را انجام دادیم، توضیح داد: شهر را بلوک بندی کردیم و تمام بلوک ها به صورت شبانه روزی با مواد ضد عفونی نماینده مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان گندزدایی و ضد عفونی می گردد.

شهردار رشت از صرف یکصد هزار لیتر مواد ضد عفونی نماینده در هر شبانه روز اطلاع داد و گفت: کار گندزدایی و ضد عفونی معابر و خیابان های سطح شهر توسط نیروهای سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی صورت می گیرد.

حاج محمدی، با اشاره به فعالیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در بخش آموزش و اطلاع رسانی، یادآور شد: حسب دستور ستاد استانی مقابله با کرونا، آموزش و اطلاع رسانی در سطح شهر به وسیله تلویزیون های شهری و بیلیوردها به شهرداری سپرده شده است. همچنین برنامه سازی های لازم به وسیله فضای مجازی برای مردمی که این روزها در خانه های خود هستند، اجرا شده است.

وی از راه اندازی دو مجموعه خدماتی در راستای پیشگیری از کرونا اطلاع داد و افزود: با همکاری کانون جوانان رضوی شهر رشت، بانوان خانه دار علاقمند به یاری رسانی را ساماندهی و روزانه 3000 ماسک در دو نقطه 20 چرخی و 10 چرخی فراوری کردیم. این ماسک ها در اختیار کارکنان شهرداری و نیروهای خدماتی و مراجعه نمایندگان به شهرداری نهاده شد که قبلا با کمبود ماسک روبرو بودند.

شهردار رشت، با اشاره به افزایش توناژ پسماند شهری در شب عید، اظهار داشت: طی روزهای گذشته حدود 200 تن در روز به حجم پسماند جمع آوری شده اضافه شده است و اگر قبلا 650 تا 700 تن زباله جمع آوری می کردیم، در حال حاضر به 950 تا 1000 تن رسیده، زیرا مردم اکثرا در خانه هستند و مواد بسته بندی بیشتری استفاده می نمایند لذا حجم پسماند بالا رفته است.

وی با بیان اینکه پاکبانان در بعضی از روزها دو بار اقدام به جمع آوری زباله می نمایند، گفت: در حال حاضر 1000 پاکبان در سطح شهر در کوشش هستند و علاوه بر شب ، طی روز هم اقدام به رفت و روب سطح شهر می نمایند تا محیطی امن و پاک در اختیار شهروندان قرار گیرد. سازمان سیما و منظر شهرداری رشت نیز فضاسازی های لازم را جهت ایجاد آرامش برای مراجعه نمایندگان به شهر فراهم نموده است.

حاج محمدی، از ضد عفونی کلیه وسائط نقلیه عمومی اطلاع داد و اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تردد مردم در سطح شهر حجم ناوگان حمل و نقل درون شهری را کاهش دادیم. همچنین با یاری استانداری و شورای شهر رشت کلیه حق و حقوق پاکبانان پرداخت شده است.

شهردار رشت، در انتها از شهروندان خواست در خانه های خود بمانند و زنجیره انتقال کرونا را بشنمایند و گفت: تعداد تخت های خالی بیمارستان های ما نشان می دهد مردم خوب رعایت کردند و بیشتر در خانه ماندند.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8954

به "افزایش 200 تنی پسماند شهر رشت در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 200 تنی پسماند شهر رشت در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید