بازی های ویدیویی در ایران 32 میلیون مخاطب دارند

به گزارش مجله آزمون اول، بر اساس تازه ترین پیمایش کشوری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مورد الگوی مصرف بازی های دیجیتال در ایران، بازیکنان ایرانی تا انتها سال 1398 به 32 میلیون نفر افزایش پیدا کرده اند.

بازی های ویدیویی در ایران 32 میلیون مخاطب دارند

سیدصادق پژمان -مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای- با اشاره به اجرای پیمایش ملی توسط مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال شرح داد: گزارشی از شاخص ترین نتایج این پیمایش ملی، که طی آن اطلاعات بیش از 9200 خانوار گردآوری و با بیش از 3000 بازیکن مصاحبه شده است، به زودی در قالب گزارش نمای باز 1398 منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس نتایج این پیمایش مجموع بازیکنان ایرانی از رقم 28 میلیون در سال 1396 به 32 میلیون نفر در سال 1398 افزایش پیدا کرده است. به عبارتی از جمعیت 83 میلیونی ایران در سال 1398، 32 میلیون نفر بازی می کنند. از مجموع 32 میلیون بازیکن، 49 درصدشان جزء کسانی هستند که هر روز بازی می کنند و 65 درصد آنها بازیکن آنلاین هستند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، با بیان اینکه بر اساس نتایج این پیمایش،کماکان موبایل با 92 درصد ضریب نفوذ در میان بازیکنان، پرطرفدارترین پلتفرم بازی در ایران است، افزود: برای اولین بار بازیکنان پلتفرم کنسول از بازیکنان پلتفرم رایانه پیشی گرفته اند؛ 22 درصد بازیکنان ایرانی با پلتفرم کنسول بازی می کنند؛ در حالی که این عدد در خصوص پلتفرم رایانه 20 درصد است. نکته جالب توجه دیگر در این پیماش، افزایش سهم بازیکنان زن است. در پیمایش سال 1396 سهم بازیکنان زن در بازار بازی ایران 35 درصد بود که در تازه ترین پیمایش دایرک این سهم به 38 درصد افزایش پیدا کرده است.

پژمان همچنین افزود: نتایج استخراج شده از این پیمایش همچنین نشان از افزایش میانگین سنی بازیکنان ایرانی می دهد و متوسط سنی بازیکنان از 19 سال در سال 1396 به 22 سال در سال 1398 افزایش پیدا کرده است. یافته های این پیمایش نشان می دهد که بازیکنان ایرانی به طور متوسط 93 دقیقه در روز بازی می کنند. این در حالی است که بر اساس نتایج این پژوهش سرانه مصرف بازی های دیجیتال در ایران، روزانه 35 دقیقه است.

بنا به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، یافته هـای ایـن پیمایـش در خصوص مجموع هزینه کرد بازیکنان پلتفرم موبایل نیز نشان از تغییرات مهمی در حوزه اقتصاد بازی دارد. بر اساس برآوردهای پژوهش، مجموع هزینه کرد بازیکنان پلتفرم موبایل در سال 1398 رقمی در حدود 290 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 28 درصد سهم بازی های موبایلی بومی (بازی های توسعه یافته یا بومی سازی شده در ایران) است. اگرچه رشد اعداد و ارقام هزینه کرد در پلتفرم کنسول به شکل چشم گیری افزایش یافته است.

طبق اظهارات پژمان، برای اولین بار با توجـه به همه گیری ویـروس کرونا در جهـان و محدودیت هـای موجود برای برگزاری پیمایش حضوری، این پیمایش به روش تلفنی و در تمامی استان های کشور اجرا شده است.،ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16516

به "بازی های ویدیویی در ایران 32 میلیون مخاطب دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های ویدیویی در ایران 32 میلیون مخاطب دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید