بایدن: منع سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو می کنم

به گزارش مجله آزمون اول، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شده در صورت پیروزی در انتخابات، فرمان دولت فعلی این کشور برای منع ورود اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو خواهد نمود.

بایدن: منع سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو می کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا مدعی شده چنانچه در این انتخابات پیروز گردد ممنوعیت های مسافرتی وضع شده توسط دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود اتباع کشورهای مسلمان به خاک آمریکا را لغو خواهد نمود.

جو بایدن که در جمع مسلمان های آمریکا سخنرانی می کرد مدعی شد که در نخستین روز ورود به کاخ سفید دستور صادرشده از سوی ترامپ در این خصوص را لغو خوهد کرد.

دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید با امضای یک فرمان اجرایی (فرمان 13769) وورد اتباع 7 کشور عمدتاً مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به خاک آمریکا را ممنوع نمود.

این دستور به دلیل وعده هایی که ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی درباره جلوگیری از ورود مسلمان ها به خاک آمریکا داده بود به فرمان ممنوعیت سفر علیه مسلمان ها معروف شد.

صدور این فرمان به هرج و مرج در فرودگاه های آمریکا منجر شد و اعتراض های گسترده بین المللی را به همراه داشت تا اینکه ترامپ مجبور شد چند روز بعد آن را لغو کند.

ترامپ چند ماه بعد این فرمان را لغو و فرمان اجرایی جدید 13780 را صادر کرد. در این فرمان فهرست کشورها دچار تغییراتی شدند و اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، چاد، کره شمالی، ونزوئلا، سوریه و یمن را در بر گرفت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13951

به "بایدن: منع سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: منع سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید