باید از نزدیک ببینید!

به گزارش مجله آزمون اول، زندگی یعنی سفر ! همین جا به همین نزدیکی... زندگی یعنی بستن یک چمدان با ذوق ، یعنی کاسه آبی که پشت سرت میریزند !با ما همراه شوید تا سفرمان را از همین جا شروع کنیم .

باید از نزدیک ببینید!

معبد سری ماهاماریمان

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی ترکیبی از آسمان خراش های باشکوه و بناهای تاریخی است. اما این ها تنها زیبایی های این شهر نیستند. کوالالامپور را باید از نزدیک دید تا زیبایی هایش را درک کرد.

این شهر در طول قرن­ها محل زندگی ادیان مختلف مسلمان، بودا و مسیحی و بسیاری مذاهب دیگر بوده است. از این رو در سراسر شهر عبادت­گاه های مختلفی ساخته شده است که بسیاری از آن­ها امروزه به آثار ارزشمند تاریخی برای این شهر تبدیل شده اند.

قدیمی ترین آثار تاریخی در کوالالامپور متعلق به معابد هندو است. بناهایی که علاوه بر تقدس مذهبی، امروزه به آثار ارزشمند تاریخی و جاذبه توریستی تور مالزی تبدیل شده اند.

معبد سری ماهاماریمان یکی از این مکان­های مقدس ارزشمند است که سالانه مشتاقان زیادی را مجذوب خود می­کند. پیشینه ساخت معبد به سال 1873 برمی­گردد. بنای اولیه معبد با کاربری یک عبادت­گاه خصوصی توسط K. Thamboosamy Pillai ساخته شد و مدت ها بعد در سال 1920 توسط نوادگانش به عنوان یک عبادتگاه عمومی بازگشایی شد. از زمان ساخت معبد تا به امروز بارها مورد بازسازی قرار گرفته است.

این معبد در ابتدای محله چینی های کوالالامپور واقع شده است و دیدنی های بسیاری دارد که ارزش وقت صرف کردن را دارد. دو مجسمه بزرگ زره پوش در دو سمت ورودی معبد که حافظان معبد هستند، قرار دارند. همچنین دو اژدهای افسانه ای پیچیده بر ستون های اطراف درب ورودی توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

قسمت اصلی معبد برج 5 طبقه ای است که به آن برج دروازه ای می­گویند. که صدها پیکره کوچک و بزرگ در رنگ ها و شکل­های مختلف بر روی آن راسخ شده اند. این برج در 5 طبقه اصلی طراحی شده است که در هر طبقه خدایان هندو در حال اجرا کارهای مختلف ساخته شده اند. دو مجسمه اسب سفید که خدایان بر آن سوارند، بر بالای سر در معبد خودنمایی می­کند. در

در و دیوار و سقف تالار اصلی معبد با ظرافت تمام آراسته شده و در طراحی آن بیش از 200 رنگ مختلف به کار رفته است. کنگره ها و کنده کاری های سقف در کنار رنگ آمیزی بسیار هنرمندانه تالار فضایی دلپذیر و آرامش بخش را خلق نموده است که بسیار جذاب و حیرت انگیز است. بنا به شیوه معماری اصیل هندی ساخته شده است. تالار اصلی که محل دعاست، در وسط و چهار سالن کوچکتر در اطراف آن قرار دارند.

دیگر دیدنی جالب معبد ارابه نقره ای آن است. ارابه ای 6 متری که در ساخت آن بیش از 300 کیلوگرم نقره به کار رفته است. این ارابه مجسمه خدای Murugan را در مراسم های مذهبی همچون عید تایپوسام از معبد به سمت غارهای مقدس باتو حمل می­کند و در اطراف آن راهبان بودا با به صدا در آوردن زنگوله ها و خواندن دعاهای مخصوص ارابه را تا مقصد همراهی می­نمایند. این مراسم هرساله در ماه ژانویه یا فوریه برگزار می­گردد و بسیاری از مردم بخصوص پیروان آیین بودا در آن شرکت می­نمایند.

در معبد بیش از 220 مجسمه بودا واقع شده است که در ورود به تالار اصلی مجسمه اصلی Maha Mariamman. اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می­کند. معبد متعلق به الهه هندو Maha Mariamman است که با سنگ­های قیمتی و طلا آراسته شده شده است. دود شمع و عود که تا سقف تالار می­پیچد و هوا را معطر می­کند و نیز صدای دعاهایی که در تالار طنین انداز می­گردد، فضای این معبد را بسیار عجیب و روحانی ساخته است.

در تمامی روزهای هفته معبد برای بازدید عموم باز است و بازدید از آن رایگان است. در هنگام ورود به معبد همانند دیگر مکان های مقدس کفش های خود را در آورده و لباس مناسب بر تن داشته باشید.

فاصله معبد تا نزدیک­ترین ایستگاه مترو 2 دقیقه پیاده است و با کمی قدم زدن در خیابان به معبد خواهید رسید.

فرودگاه بین المللی دبی، دروازه بزرگ جهان نو

تاریخچه هوانوردی دبی از سال 1957 شروع شد زمانی که شرکت راه های هوایی سلطنتی ای ایمپریال ایرویز زمینی را در این شهر اجاره کرد تا برای پرواز کشتی های هوایی خود از آن استفاده کند اما از زمانی که دبی تصمیم گرفت به قطب تجاری و گردشگری لوکس منطقه خاورمیانه بدل گردد یکی از مسائلی که مورد توجه مدیران این کشور قرار گرفت صنعت هوانوردی بود. آنها هم از موقعیت استراتژیک این شهر آگاهی داشتند و هم میدانستند که بهترین راه دسترسی به این شهر ساحلی پرواز است. به همین دلیل بود که شرکت های هواپیمایی امارات و فلای دبی به غول های عرصه هوانوردی تبدیل شدند. اما مهمترین مسئله برای داشتن ناوگان مسافری هوایی داشتن فرودگاهی مناسب برای نشاندن هواپیماهای غول پیکر و آسایش مسافران است. آنها باید فرودگاهی می ساختند که در خور خدمات اشرافی خطوط هوایی شان باشد. مسافرانی که از هواپیماهای لوکس امارات پیاده می شدند باید در بهترین سالن ها مود پذیرایی قرار میگرفتند. همین دیدگاهها باعث شد تا فرودگاه بین الملی دبی به بهترین شکل و ابعادی بزرگ ساخته و آراسته گردد.

فرودگاه بین المللی دبی در منطقه دیره ، قسمت قرهود در شرق دبی بنا شده است و مساحتی بزرگ در حدود 2900 هکتار را به خود اختصاص داده است بنابرگزارش روزنامه وال استریت ژورنال ، تعداد مسافرین فرودگاه دبی در سال 2014 به 70 میلیون و 475 هزار و 636 نفر رسیده بود. مدیر عامل فرودگاه بین المللی دبی خاطرنشان کرد که بزودی با افزایش ظرفیت این فرودگاه ، امکان خدمت رسانی به 90 میلیون مسافر از سراسر جهان میسر خواهد شد جالب است بدانید فرودگاه بین المللی دبی ، ششمین فرودگاه جهان در مورد جابجایی بار است و در سال 2014 میلادی حدود 2.37 میلیون تن بار از این فرودگاه جابجا شده است . تعداد پروازهای اجرا شده از فرودگاه بین المللی دبی در سال 2014 میلادی ، برابر با 357339 پرواز بوده است این فرودگاه پر رفت و آمدترین قطب هواپیماهای ایرباس ای380 است. امروزه این فرودگاه و صنعت هوانوردی نقشی بسیار مهم در اقتصاد دبی دارند.

تقریبا 90،000 نفر به طور مستقیم در این صنعت مشغول کارند و شغل بیش از 400000 نفر دیگر نیز وابسته به آن است یعنی حدود 21 درصد از افراد شاغل در امارات در بخش هوانوردی و صنایع وابسته به آن مشغول کارند . درآمد این صنعت روبه رشد برای دبی 26.7 میلیارد دلار است که حدود 27 درصد از فراوری ناخالص ملی این کشور را شامل میگردد البته پیش بینی شده است که تا سال 2020، سهم مالی بخش حمل و نقل هوایی دبی به 37.5 درصد از فراوری ناخالص داخلی شهر خواهد رسید و تا سال 2030، درآمد صنعت هواپیمایی به 88.1 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و 44.7 درصد فراوری ناخالص داخلی و 35.1٪ از کل اشتغال را به خود اختصاص خواهد داد.

عملیات ساخت فرودگاه بین المللی دبی در سال 1959 به دستور شیخ راشد بن سعید آل مکتوم شروع شد و اولین هواپیما تنها یکسال بعد در آن فرود آمد . در آن موقع باند شنی فرودگاه تنها برای هواپیماهای کوچکی مانند داگلاس DC-3 قابل استفاده بود اما فرودگاه به مرور گسترش یافت و در دهه 1970 میلادی طول باند آن به 3.8 کیلومتر رسید که به هواپیماهایی مانند بوئینگ 747 و حتی کنکورد نیز اجازه فرود میداد. در سال 1998 پایانه دوم فرودگاه افتتاح شد و با نصب پیاده روهای متحرک و سالن های بزرگ استراحت و بارگیری و رستورانهای بین المللی و هتل های فرودگاهی این آشیانه غول پیکر رونق بیشتری گرفت و به شاهراهی برای مسافرتهای هوایی بدل گشت. اما جاه طلبی اماراتی ها پایانی نداشت، در سال 2004 ساخت ترمینال شماره سه شروع شد و در سال 2008 افتتاح شد این ترمینال جدید در اولین فاز خود ظرفیت فرودگاه را 47 میلیون مسافر در سال افزایش داد و به 75 میلیون مسافر در سال رساند. همچنین قرار است در نزدیکی این فرودگاه، فرودگاهی دیگر به نام آل مکتوم در منطقه جبل علی ساخته گردد . این دو فرودگاه بین المللی در آینده به وسیله مترویی به نام خط بنفش به یکدیگر متصل خواهند شد.

فرودگاه بین المللی دبی به عنوان یکی از مهمترین فرودگاههای منطقه در حال حاضر قطب صنعت هوایی این کشور است . این فرودگاه دارای 3 پایانه مسافری و 4 پایانه پروازی است. پایانه های پروازی براساس حروف الفبای انگلیسی A , B , C ,D نامگذاری شده اند . اما پایانه های مسافری با اعداد 1 ، 2 و 3 معین شده اند .رفت وآمد بین ترمینال های مسافری با سرویس فرودگاه، حدود 15 تا 25 دقیقه زمان می برد. بین ترمینال 1 و 3 هم مترو در رفت و آمد است.

ترمینال 1، ترمینال اصلی این فرودگاه محسوب می گردد که پذیرای بیشتر پروازهای بین المللی غیر از هواپیمایی امارات است و به پیانه پروازی D متصل است. این ترمینال همچنین با پیاده رو یی متحرک به محوطه خروجی متصل می گردد. این پایانه چندین سالن استراحت دارد که براساس کلاس بلیط مسافرین خدمات مختلفی به آنها ارائه مینمایند.

ترمینال 2 بیشتر برای پروازهای چارتر و به ویژه پروازهای ایران و کشورهای خاورمیانه مورد استفاده است و سالن استراحت ندارد. و درواع در میان دو پایانه دیگر قرار گرفته و مستقیم به گیت های پروازی دسترسی ندارد. غرفه وی آی پی المجالس نیز که به شرکت هواپیمایی سلطنتی دبی یا دبی رویال ایر وینگ تعلق دارد در نزدیکی این ترمینال قرار گرفته . این بخش ویژه و لوکس به پروازهای خصوصی و مشتریان بسیار ویژه فرودگاه خدمت میکند .

پایانه 3 این فرودگاه، با فضایی به مساحت یک میلیون و هفتصد و سیزده هزار متر مربع ، پس از مرکز جهانی قرن جدید در چین ، دومین سازه بزرگ جهان از نظر مساحت و بزرگترین پایانه فرودگاهی در جهان است. این پایانه مسافربری که چهار سالن بزرگ دارد بیشتر به پروازهای امارات و کانتاسِ استرالیا ارائه خدمات میکند. ورود و خروج همه پروازهای هواپیمایی امارات در این ترمینال انجام می گردد. به همین دلیل ترمینال سه لوکس ترین ترمینال فرودگاه است. برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس سالن استراحت اختصاصی فراهم نموده اند؛ درصورت داشتن دعوت نامه وی آی پی از شرکت هواپیمایی که با آن سفر می کنید، می توانید از این سالن اختصاصی بهره ببرید. این پایانه مسافربری به سه پایانه پروازی A,B,C متصل است و مسافرانی را که به وسیله این گیت ها به هواپیماها میرسند ساماندهی میکند. این ساختمان شامل ساختاری چند طبقه شامل سالنهای فرس کلاس و بیزینس کلاس، رستورانها، 180 کانتر ورودی و 2600 فضای پارکینگ ماشین است.

در بخش پوازهای ورودی نیز، ترمینال شامل 72 کانتر خروجی و 14 نقاله بار است. سیستم تحویل بار این ترمینال که بزرگترین سیستم و همچنین عمیقترین سیستم در نوع خود در جهان است دارای ظرفیت 8000 چمدان در ساعت است. این سیستم شامل 21 نقطه تزریق و غربالگری، 49 نقطه بازسازی و 90 کیلومتر تسمه نقاله است که قادر به حمل 15،000 مورد در ساعت با سرعت 27 کیلومتر / ساعت میباشد

در این پایانه مسافربری برای حمل مسافرین نیز در مسیرهای طولانی سیستمهای اتوماتیک پیشبینی شده است.مسافران ترمینال 3 که نیاز به انتقال بین پایانه A و بقیه ترمینال دارند باید به وسیله یک پیاده رو متحرک جابجا شوند همچنین پس از سال 2016 که پایانه D ساخته شد یک انتقال دهنده اتوماتیک نیز بین پایانه D و ترمینال 1 نصب شد.

فرودگاه دبی یکی از مهمترین مراکز صادرات و واردات گل و گیاهان زینتی است. همه ساله هزاران شاخه گل از این فرودگاه در دبی و مناطق مختلف جهان توزیع میشوند و باتوجه به اینکه این موجودات حساس به مراقبتهای ویژه ای نیاز دارند در سال 2004 بخشی تخصصی برای مراقبت و بسته بندی گلها و گیاهان زینتی در این فرودگاه راه اندازی شد.

با توجه به اینکه فرودگاه دبی یک فرودگاه مهم برای جابجایی مسافران بین پروازهای مختلف محسوب میگردد و ممکن است مسافرین در بین پروازهایشان مدتی در این مکان معطل شوند ، امکانات رفاهی مختلفی برای مسافرین و مهمانان در نظر گرفته شده. اینترنت تا 60 دقیقه اول در تمام فرودگاه رایگان است اتاق مراقبت از نوزاد و محوطه بازی بچه ها ، باشگاه بدنسازی ، دوش رایگان و مراقبت های پزشکی نیز موجود است.

اگر زمان توقف شما در فرودگاه طولانی است بهتر است سری به مکعب های چرت زدن داخل فرودگاه یعنی اسنوز کیوب بزنید . این هتل با دیوارهای عایق صدا و تخت خواب و تلویزیون که در ترمینال شماره یک قرار گرفته است فرصتی بی نظیر برای استراحت و آرامش در اختیار شما قرار میدهد. اگر هم قصد چرت زدن نداشتید میتوانید به باغ ذن بروید این باغ در نزدکی گیت B7 قرار گرفته و میتوانید در اینجا در کنار حوضچه ای پر از ماهی و درختان به استراحت بپردازید. این باغ قسمتی هم برای بازی بچه ها دارد که میتوانند در آن مشغول شیطنت شوند یا پای نمایشگرهای باغ انیمیشن ببینند.

اگر هم خسته نبودید بهتر است سری به فروشگاه بدون مالیات فرودگاه بزنید این فروشگاه مجتمعی از بهترین برندهای جهان است که در این شهر اشرافی نمایندگی دارند برندهای همچون شن. در اینجا میتوانید با خیال راحت از اصالت کالاها خرید کنید.

در صورتی که مدیری گرفتار هستید و میخواهید از وقت خود بهترین استفاده را ببرید میتوانید به وسیله اتاق کنفرانس فرودگاه دبی به قرار های خود برسید و سرو سامانی هم به تجارت خود بدهید.

سالن خروجی ترمینال 1 دارای بیشتر از 25 رستوران است که بسیاری از آنها شعب رستورانهای مشهور بین المللی مانند مک دونالدز، بسکین رابینز، کوستا، استارباکس، روپیه روم ،و حاتم هستند. فود کورت بزرگی هم بین گیت 113 و 115 واقع شده.

چنانچه دبی هم مقصد نهایی شما بود و قصد داشتید از این فرودگاه به شهر بروید وسایل حمل و نقل عمومی متعددی در این فرودگاه وجود دارند که به راحتی مسافران تور دبی را به مناطق مختلف دبی و شارجه میرسانند. بیشتر مسافرانی که به دبی سفر می نمایند برای حمل و نقل از تاکسی استفاده می نمایند. این تاکسی ها از کیلومترشماراستفاده می نمایند ایستگاه این تاکسی ها در محوطه بیرونی هر سه ترمینال واقع شده است. خط قرمز مترو دبی نیز در ترمینال های شماره 1 و 3 ایستگاه دارد. این قطارها هر 10 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال هستند.اگر مایل به استفاده از تاکسی نبودید و به مترو هم نرسیدید بهتر است به سراغ اتوبوس ها بروید اتوبوس در هر سه ترمینال فرودگاه دبی وجود دارد. خط اتوبوسرانی 401 و 402 شما را به ایستگاه های السبخه (Al Sabkha) و الغبیبه (Al Ghubaiba) می رساند.

کاخ پوتالا چین

در میان همه آثار باستانی موجود در جهان، کاخ ها به دلیل شکوه و جلال، زیبایی ها و تاریخی که در دل خود حفظ نموده اند، جذابیت های ویژه خود را دارند. کاخ پوتالا واقع در سرزمین پهناور چین هم از این قضیه مستثنی نیست. از این بنای تاریخی می توانید در فلات تبت یا همان لهاسای سابق دیدن کنید.

تبت از دیرباز به عنوان مرجع دین بودا شناخته می شد و بسیاری از عبادتگاه های قدیمی و معروف بودا در این سرزمین ساخته شده است که عمر آن ها به بیش از چند صدسال می رسد.

اولین سنگ بنای پوتالا در قرن هفتم میلادی و در زمان امپراطوری سانگتسن گمپو قرار گرفت. افسانه ها حاکی از این است که این بنای با شکوه در واقع هدیه امپراطوری به عروسش، شاهزاده ون چنگ بوده است که سال ها بعد در خلال جنگ های داخلی و سقوط امپراطوری گمپو بخش های وسیعی از آن ویران شد. آنچه امروزه از پوتالا دیده می گردد، در سال های 1644 تا 1911 پیش از میلاد مسیح در دوره امپراطوری کوئینگ بازسازی شد.

اگرچه تا به امروز بارها مورد بازسازی قرار گرفته است، اما بنای اصلی آن متعلق به همان دوره اول بازسازی است. این کاخ تا قبل از حمله ارتش جمهوری خلق چین به تبت در سال 1950، محل زندگی دالایی لاما و عبادتگاه بوداییان بود. تنزین گیاتسو، چهاردهمین دالایی لامای بودا در طی این تحولات به هندوستان تبعید شد و پس از آن تا به امروز این کاخ به عنوان موزه ملی چین شناخته می گردد.

علاوه بر زیبایی ها و شکوه این کاخ، آنچه که جذابیت آن را بیشتر نموده است، ساخته شدن آن بر فراز تپه ای سرخ رنگ و بر بلندای شهر لهاسا است. نام پوتالا برگرفته از یکی از کوه های مقدس در آیین بوداست و در زبان سانسکریت به معنای بودای بخشنده است.

هزار اتاق در اندازه های مختلف، عبادتگاه ها، سالن های بزرگ، کتابخانه ها، زندان، باغ و حیاط های کوچک و بزرگ، بخش های مختلف این قصر 13 طبقه ای است که به بلندای 110 متر در زمینی به مساحت 13 هکتار گسترده شده است. نکته جالبی که توجه بازدیدنمایندگان را به خود جلب می نماید، اتاق اصلی این کاخ است که متعلق به دالایی لاما بوده است. اتاقی بسیار کوچک که بیشتر شبیه به یک انباری کوچک است. ابعاد این اتاق کمتر از یک متر مربع (0.465) است که در واقع بیانگر اوج سادگی و ریاضت رهبر بوداییان را بیان می نماید. در ساخت قلعه از سنگ، چوب و گرانیت استفاده شده است.

در واقع کاخ به دو بخش تقسیم می گردد بلندترین قسمت آن پوترانگ مارپو با رنگ سرخ معین شده است و ساختمان های اطراف آن که سفید رنگ هستند. علت متمایز کردن بخش سرخ رنگ از سایر قسمت های این کاخ تفاوت کاربری آن است. این بخش دارای سالن های ویژه برگزاری آیین های مذهبی و مدرسه بودا بوده است. کتابخانه های اصلی در این بخش از کاخ واقع شده اند و امروزه بسیاری از گالری های هنری در این بخش قرار گرفته است. در کتابخانه این کاخ بیش از 100 هزار نسخه دستی نفیس، بسیاری از تابلوهای ارزشمند و مستندات تاریخی نگهداری می گردد. بیش از 20 هزار مجسمه مختلف در این کاخ وجود دارد که به طرز هنرمندانه ای طراحی و ساخته شده اند. باغ های بسیار زیبا و دیدنی از دیگر بخش های جذاب کاخ هستند که به سبک چینی و سنتی طراحی شده اند.

تا پیش از پیوستن تبت به چین، این کشور توسط حکومت مذهبی اداره می شد و پوتالا نیز به عنوان ساختمان مرکزی حکومت مورد استفاده قرار می گرفت. از این رو قسمت شرقی کاخ، محل برگزاری تصمیمات کشوری و حکومتی بود. بخش سرخ رنگ کاخ نماد مقدس بودن و بخش سفید پیغام رسان صلح و آرامش بود. این دو بخش توسط یک حیاط با دیوارهای زرد رنگ از هم جدا شده اند.

آرامگاه 8 دالایی لامای پیشین در کاخ واقع شده است و 8 تالار مخصوص مراسم عزاداری هم در بخش های مختلف کاخ وجود دارد.

تالار جیوآنمان واقع در بخش غربی کاخ با مساحت 725 متر مربع، بزرگترین تالار کاخ است که محل اجتماعات و برگزاری مراسم های مختلف بوده است. نقاشی های دیوار، سقف، اشیای ارزشمند تاریخی، سه محراب شرقی، شمالی و جنوبی، مجسمه های طلایی بودا، تخت های حکاکی شده از جنس طلا و بسیاری آثار دیگر هر بیننده ای را برای ساعت ها محو تماشای خود می نماید.

این موزه شروط خاصی را برای بازدید گردشگران تور چین قرار داده است. نکته اول اینکه این مکان همچنان به عنوان یک مکان مقدس مورد احترام بوداییان است و شما نیز باید در هنگام ورود بعضی مسائل را رعایت کنید. از جمله پوشیدن لباس مناسب، عدم استفاده از عینک و کلاه، همراه نداشتن آب یا هر گونه نوشیدنی دیگر و خوراکی و سیگار از جمله این قوانین است. حدبیشتر زمانی که می توانید در قصر حضور داشته باشید، یک ساعت است پس زمان خود را به درستی برنامه ریزی کنید. با توجه به ارتفاع بالای این ناحیه(3700 کیلومتر از سطح دریا) طبیعی است با آب و هوایی سرد روبرو شوید. پس لباس گرم همراه داشته باشید.

معبد حقیقت

این اعجوبه معماری که در پاتایا واقع شده است را در نزدیکی ساحل لائم راچاوت در جاده ناکلوا پیدا می­کنید.

آنچه در بازدید خود در برنامه تور پاتایا خواهید دید، یک بنای تماما چوبی است. بدون هیچ فلز و سنگی که با دقت و ظرافت هرچه تمام تر ساخته شده و کنده کاری های بی­نظیر بخش های داخلی این بنا هر بیننده ای را بر سر ذوق می­آورد. بنا به شکل چهار بال متقارن ساخته شده که به آیین های تایی، چینی، خمر و هندی وقف شده است.

ساخت این معبد شگفت از بیست سال پیش شروع شده و گفته می­گردد 15 سال دیگر تا اتمام آن باقی مانده است. روزانه تعداد زیادی منبت کار در حال خلق تصاویر حیرت انگیز در این معبد هستند. بنای اصلی این معبد به ارتفاع 100 متر ساخته شده و بیش از اینکه کاربرد معبد را داشته باشد مورد توجه صنعت توریستی قرار گرفته است. هنر چوب بطور کلی برای بیان فرهنگ شرقی و عقاید بودایی استفاده می­گردد. حکاکی های این معبد بیان نماینده نبرد نیکی و بدی، حکمت و جهل، فنا پذیری مادیات و ابدی بودن خیر و شادی را بیان می­کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21713

به "باید از نزدیک ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از نزدیک ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید