با این دمنوش خوابی آرام را تجربه کنید

به گزارش مجله آزمون اول، باشگاه خبرنگاران/ خواص آویشن بسیار زیاد است به نوعی که از درمان انواع بیماری ها تا سلامت و زیبایی پوست و مو می توان از آن بهره برد. این گیاه دارویی بهترین درمان برای عفونت های تمامی قسمت های بدن و یکی از گیاهان پرخاصیت دارویی است که از زمان های قدیم مصرف آن به شیوه های مختلف برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار میگرفت.

با این دمنوش خوابی آرام را تجربه کنید

آویشن دارای خواص ضد باکتری فوق العاده ای است و برای مبارزه با باکتری های که موجب آکنه در پوست می گردد، مفید است. آویشن اکثرا به عنوان یک ماده در کرم های آکنه و شستشوی صورت استفاده می شوند.

آویشن به از بین بردن باکتری هایی که سبب ایجاد مسائل پوستی مختلف می شوند، یاری می نماید. روغن آویشن را می توان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد. این یک تونر پوستی ملایم است و می توان برای انواع پوست ها استفاده کرد.

همچنین این گیاه خاصیت ضد قارچی دارد که برای درمان پای ورزشکاران مفید است.

خواص و مزایای آویشن برای مو

سال های متعددی است که آویشن به دلیل مزایایش برای مو شناخته شده است. روغن اسانس آویشن موجب رشد مو می گردد و با مسائل مختلف مو مبارزه می نماید. مواد مغذی موجود در آویشن به فولیکول های مو برای رشد یاری می نماید و گردش خون کف سر را بالا می برد. مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر بمالید که موجب رشد مو و سالم تر شدن براقی مو ها می گردد.

درمان ریزش مو با آویشن

استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا با سایر مواد دیگر می تواند مو های شما را ضخیم و درخشان کند و از ریزش آن هم جلوگیری کند. با توجه به خواص ضد باکتریایی، می تواند پوست سر را تمیز کند و در درمان شوره بسیار اثر بخش است. این گیاه به عنوان یک عنصر در شامپو یا نرم کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دوگونه اصلی آویشن قرمز و سفید وجود دارد. استفاده بیش از حد از نوع قرمز آن موجب تحریک پوست سر می گردد. پس توصیه می گردد که از نوع سفید آن بهره ببرید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9703

به "با این دمنوش خوابی آرام را تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این دمنوش خوابی آرام را تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید