بلاتکلیف ها پیش روی وزارت ورزش ، سردرگمی فوتبال در روزهای کرونایی

به گزارش مجله آزمون اول، 6 فدراسیون ورزشی این روزهای بلاتکلیف هستند و وزارت ورزش باید هر چه سریع تر شرایط ریاست آن ها را تعیین کند.

بلاتکلیف ها پیش روی وزارت ورزش ، سردرگمی فوتبال در روزهای کرونایی

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، سال 99 قرار بود برای ورزش ایران سال شلوغی باشد اما شیوع ویروس کرونا نه تنها ورزش ایران بلکه ورزش جهان را در سکوت خبری برده است. با تصمیم کمیته بین المللی المپیک، برگزاری رقابت های المپیک 2020 یک سال به تعویق افتاد و در حال حاضر برای قطع زنجیره شیوع کرونا هیچ مسابقه و اردویی مربوط به این رقابت ها برگزار نمی شود.

در شرایطی که ورزش ایران شرایط خاصی را سپری می کند و دیگر از مسابقات و اردوی ملی پوشان المپیکی خبری نیست؛ اما وزارت ورزش سال شلوغی را پیش رو دارد. در حال حاضر 6 فدراسیون ورزشی بدون رئیس اداره می شوند و وزارت ورزش و جوانان باید در نخستین تصمیمش برگزاری مجمع و انتخاب روسای این فدراسیون ها را در دستور کار خود قرار دهد.

فدراسیون فوتبال

بدون شک مهم ترین و حساس ترین فدراسیون بلاتکلیف ایران، فوتبال است. در دی ماه سال گذشته مهدی تاج به دلیل شرایط جسمانی چند ماه زودتر از ریاست فدراسیون کنار رفت و حیدر بهاروند به عنوان سرپرست هدایت فدراسیون را برعهده گرفت. درحالی که قرار بود در روزهای سرانجامی سال 98 انتخابات این فدراسیون برگزار شود اما نامه های فیفا و اخطارهای فدراسیون جهانی مانع برگزاری انتخابات شد. فیفا به اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال تأکید داشت و درحالی که مسئولان فدراسیون تلاش کردند تا مسئولان فیفا را متقاعد کنند اما این کار صورت نگرفت و درنهایت انتخابات در روز 25 اسفند برگزار نشد.در حال حاضر اصلی ترین اولویت فدراسیون فوتبال اصلاح اساسنامه است و به همین منظور مسئولان این فدراسیون در تلاش هستند تا با اصلاح اساسنامه مجمع فدراسیون فوتبال را هر چه سریع تر برگزار کنند که البته فرایند اصلاح اساسنامه و برگزاری مجمع 4 الی 6 ماه طول می کشد.

فدراسیون تنیس

فدراسیون تنیس یکی از فدراسیون های بلاتکلیف است. پس ازاینکه دوره ریاست مجید شایسته در فدراسیون تنیس به سرانجام رسید او همچنان برای مدتی به عنوان سرپرست در این فدراسیون حضور داشت. انتخابات هم به دلیل تک نامزد بودن ملغی شد. پس از سرانجام دوران سرپرستی شایسته، ابتدا احمد نامنی سرپرست فدراسیون تنیس شد و پس از مدتی هم فرشاد صفتی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون تنیس منصوب شد.

فدراسیون دوومیدانی

مادر رشته های ورزشی هم این روزها حال و روز خوش ندارد. دوومیدانی در ایران همیشه با حاشیه عجین بوده است و این بار هم حواشی دست از سر این رشته برنمی دارد. اواخر مهرماه سال گذشته ایرج عرب به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی پس از کیهانی روی کار آمد. دوره سرپرستی عرب بعد از 6 ماه به سرانجام رسید و در شرایطی که شرایط کشور هم چندان مناسب برای برگزاری مجمع نبود و خیلی از روسای هیئت ها درخواست کرده بودند به دلیل شیوع ویروس کرونا انتخابات به زمان دیگری موکول شود اما وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات تأکید کرد و علی رغم اینکه اتفاقات شبه داری هم در زمان برگزاری انتخابات رقم خورد افشین داوری به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. اما پس از چند روزی با اعلام معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون دوومیدانی ابطال شد و قرار است مجمع انتخاباتی این فدراسیون دوباره برگزار شود. البته هنوز تعیین نیست ثبت نام از نامزدهای این فدراسیون دوباره انجام بگیرد یا خیر.

فدراسیون شطرنج

دوره چهارساله مهرداد پهلوان زاده در اواخر اسفند سال گذشته به سرانجام رسید و هم اکنون این فدراسیون با سرپرست اداره می شود. شطرنج سال گذشته با حواشی زیادی از جمله کوچ علیرضا فیروزجا سوپراستادبزرگ شطرنج ایران به فرانسه و همچنین مهاجرت شهره بیات داور بین المللی همراه بود. اگرچه این فدراسیون ازنظر عملکرد نتایج قابل قبولی کسب کرده است اما در برخی مسائل نمی توان به آن امتیاز داد.

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی

در بهمن سال گذشته دوره چهارساله محمد صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به سرانجام رسید و مازیار ناظمی مرد پرحاشیه وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد. ناظمی پیش از این مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان بود اما به تازگی کاوه احمدی از مدیران ارشد روابط عمومی مجلس شورای اسلامی است که بیش از 13 سال ریاست اداره اخبار مجلس را بر عهده داشت. همچنین او از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون شنا نیز هست.

فدراسیون ووشو

آخرین فدراسیون بلاتکلیف ووشو است؛ این فدراسیون به واسطه 13 سال حضور علی نژاد افتخارات زیادی کسب کرد اما پس از اینکه مهدی علی نژاد به جای محمدرضا داورزنی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد از ریاست فدراسیون ووشو کنار رفت.البته علی نژاد مدتی تا قبل از ابلاغ حکم رسمی اش در دو پست توأمان با هم حضور داشت اما پس از ابلاغ رسمی از ریاست فدراسیون ووشو کنار رفت و جای خود را به علیرضا خسروی داد. در تازه ترین صحبت های سرپرست فدراسیون ووشو قرار است پس از انتشار روزنامه ها آگهی انتخابات فدراسیون و ثبت نام از نامزدهای منتشر شود تا هر چه سریع تر کارهای مربوط به برگزاری مجمع را در دستور کار قرار دهند. ووشو یکی از رشته های پیروز ایران است.

انتهای پیام/40657/

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9381

به "بلاتکلیف ها پیش روی وزارت ورزش ، سردرگمی فوتبال در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیف ها پیش روی وزارت ورزش ، سردرگمی فوتبال در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید