بلایی که وزارت ورزش سر استقلال آورد، ماجرای درهم های حاشیه ساز

به گزارش مجله آزمون اول، گفته می گردد دلیل مخالفت وزیر ورزش با توافق استقلال -مینو این بود که وی خواستار آن بود که مینو اسپانسری پرسپولیس را هم بپذیرد.

بلایی که وزارت ورزش سر استقلال آورد، ماجرای درهم های حاشیه ساز

گروه ورزشی خبرنگاران، احمد سعادتمند مدیرعامل پیشین استقلال در مدت حضورش روی جایگاه مدیریت این باشگاه یکی از راههای پر کردن حساب باشگاه را در پیگیری مطالبات استقلال از اسپانسرها میدید با این تفکر پرونده ها را زیر و رو کرد و دریافت طی سه چهار سال گذشته باشگاه استقلال رقمی نزدیک به 50 میلیارد از اتکا و کوثر طلب دارد با این فرضیه اقداماتش را برای وصول مطالبات شروع کرد اما پس از نشست های متعدد با عیسی کاظم نژاد مدیرعامل کوثر و آنالیز پرداختی ها تعیین میگردد بخش اعظمی از این مبلغ در دوران مدیران پیشین پرداخت شده و باشگاه تنها مبلغ 10 میلیارد تومان از اتکا و 14 میلیارد تومان از کوثر طلب دارد! کوثر و اتکا ادغام شده بودند و حالا استقلال برای دریافت طلب 24میلیاردی اش با مدیریت مجموعه کوثر طرف حساب بود. تیم حقوقی کوثر اظهار داشت حاضر است 6 میلیارد تومان نقد پرداخت کند در ازای بخشش مابقی طلب، یعنی 6 میلیارد از 24 میلیارد و بخشش هجده میلیارد تومان!

حالا جای سوال است آیا قرار بوده بخشی از این هجده میلیارد به صورت زیر میزی به کسی پرداخت گردد و بخشی دیگر به نفع طرف بدهکار در حسابشان باقی بماند ؟ اگر جواب منفی است پس واقعا چطور توقع نادیده دریافت این مبلغ را داشته اند؟ چطور ممکن است توقع داشته باشند 18 میلیارد از طرف طلبکار بخشیده گردد ؟طلبکاری که غرق در مسائل اقتصادی است! زمانی که تیم راهی قطر بود و دیاباته دریافتی نداشت و خواستار دریافت مبلغی از قراردادش شد .سعادتمند به گمان اینکه پس از بازگشت از قطر پیگیر مطالبات باشگاه از اتکا-کوثر خواهد شد از احمدی(طلبکار باشگاه) 580 هزار درهم قرض می نماید تا پس از وصول طلب باشگاه این بدهی را پرداخت کند اما عمر مدیریت او کفاف نداد . پس از بازگشت با ابراز تمایل خلیل زاده به برکناری وی و رضایت سلطانی فر، علی نژاد و مشاور وزیر ،سعادتمند برکنار شد و پیگیری طلب باشگاه هم در ردیف وظایف مدیریت جدید نهاده شد .

چرا بخشش ؟چرا ویرانگری ؟

در حالی که باشگاه زیر کوهی از بدهی ها است احمد مددی و هیئت مدیره استقلال ، به جای آنکه اسپانسر را برای پرداخت بدهی هایشان تحت فشار بگذارند و در صدد باشند با آنها برای پرداخت بیشتر به توافق برسند، تنها یک چهارم از طلب 24 میلیاردی را دریافت می نمایند .شش میلیارد از 24میلیارد را می گیرند و 18 میلیارد را می بخشند. این بخشش چطور ممکن است ؟آیا هدف بالا بردن بدهی این تیم با اهداف خاصی است؟ آیا 18 میلیارد قرار بود جای دیگر و جور دیگری دریافت گردد؟دقیقا چطور آقایان18 میلیارد تومان بخشیدند و حالا باشگاه در باتلاق بدهی ها گیر افتاده است ؟

ماجرای درهم های حاشیه ساز

همانطور که گفته شد سعادتمند برای پرداخت بخشی از طلب دیاباته 580 هزار درهم به صورت قرض الحسنه از احمدی قرض می نماید به امید وصول 24 میلیارد طلب باشگاه از اتکا-کوثر. سعادتمند می رود و آقایان هیات مدیره و مدیرعامل جدید 18 میلیارد می بخشند تا در پرداخت 580 هزار درهمی(معادل سه میلیارد و نیم احمدی طلبکار باشگاه) در گِل بمانند.تا بازیکنان از بی پولی ساز جدایی کوک نمایند، تا پول ناهار بازیکنان را فرهاد مجیدی پرداخت کند. احمدی(طلبکار باشگاه استقلال) حالا بدون سود فقط تمام 580 هزار درهمی که قرض داده است را می خواهد و بدون سود ،بدون دیر کرد. ای کاش قانون آقایانی که مدیریت رفاقتی را تجربه می نمایند را متهم به جبران و پرداخت ضرر و زیانی میکرد که خود مسبب آن بودند،در این صورت از یک ریال هم نمی گذشتند و اشتباهات محاسباتی رخ نمیداد! از نهادهای نظارتی انتظار می رود که به ماجرای گم شدن پول ها ورود نمایند. همین سبک مدیریت،بیت المال را هدر می دهد.

چرا وزیر ورزش مخالف درآمدزایی استقلال بود؟

قرار بود باشگاه استقلال با دریافت 60 میلیارد تومان تبلیغات روی پیراهنش را به مینو بدهد .شصت میلیارد به اضافه 3 درصد از کل فروش 46 نوع محصول این شرکت ! اما این اقدام از سوی اسماعیل خلیل زاده رفیق،شریک و نیروی وزیر ورزش در باشگاه استقلال، مقابل دوربین های تلویزیون بارها به سخره گرفته شد.او خاتمه با دستور سلطانی فر،سعادتمند را برکنار کرد تا پس از گذشت ماه ها از جدایی او، استقلال تنها با دریافت 4 میلیارد مینو را روی پیراهنش تبلیغ کند. گفته می گردد دلیل مخالفت وزیر ورزش با توافق استقلال -مینو این بود که وی خواستار آن بود که مینو اسپانسری پرسپولیس را هم بپذیرد. نکته ای که مورد انتقاد طرفداران دو تیم به ویژه طرفداران استقلال است. آنها معتقدند اسپانسر مشترک نمی تواند تقسیم عادلانه در پرداختی ها داشته باشند اما وزیر ورزش روی خواسته خود همیشه پافشاری داشت تا دلخوری بخش عظیمی از طرفداران را فراهم و خود را مدیری رنگی معرفی کند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25962

به "بلایی که وزارت ورزش سر استقلال آورد، ماجرای درهم های حاشیه ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که وزارت ورزش سر استقلال آورد، ماجرای درهم های حاشیه ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید