بهترین پاک کننده های آرایش صورت

به گزارش مجله آزمون اول، هر چقدر هم که خسته و خواب آلود بودید، باز نگذارید آرایش برای مدت طولانی روی صورتتان بماند. در ادامه تعدادی از بهترین پاک کننده های آرایش صورت را به شما معرفی می کنیم.

بهترین پاک کننده های آرایش صورت

بعد از یک روز طولانی احتمالا حوصله پاک کردن آرایش صورتتان را ندارید. وقتی چشمان تان به شدت خسته و خواب آلودند و دلتان می خواهد هرچه سریع تر به تختخواب بروید، پاک کردن ریمل سخت ترین کار جهان به نظر می رسد؛ اما حتی وقتی خیلی خوابتان می آید، پاک کردن آرایش برای داشتن پوستی سالم باید اولویت نخست شما باشد. در این مطلب خبرنگاران همراه ما باشید تا بهترین پاک کننده آرایش صورت را به شما معرفی کنیم.

1. دستمال مرطوب کودک

همه شما احتمالا در برهه ای از زندگی خود هر شب قبل از خواب از پدهای پاک کننده آرایش استفاده نموده اید. احتمالا این روش برای خیلی از افراد کارآمد است؛ ولی پد پاک کننده آرایش موجب خشکی پوست شما می گردد. به جای آن می توانید از دستمال مرطوب کودک بهره ببرید. دستمال مرطوب کودک می تواند بهترین پاک کننده آرایش صورت شما باشد و پوست شما را مرطوب نگه دارد. به علاوه، چون این دستمال ها برای پوست نرم و لطیف نوزادان ساخته شده اند، بنابراین با پوست شما هم مهربان خواهند بود.

2. روغن نارگیل

یک بار از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش بهره ببرید تا دیگر نتوانید دست از آن بردارید. خیلی ها روغن نارگیل را به عنوان بهترین پاک کننده آرایش صورت می شناسند. برای دریافت بهترین نتیجه، کمی روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و آن را به آرامی روی صورتتان بمالید یا این که روغن نارگیل را روی دستمال های پنبه ای بمالید و به صورت خود بزنید. بعد از این که با این روش آرایش را پاک کردید، صورتتان را با صابون ملایم بدون عطر بشویید. به این روش می توانید همه مواد آرایشی را از صورت خود پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص روغن نارگیل، خواص روغن نارگیل برای پوست را مطالعه کنید.

3. بخور صورت

بخور صورت یکی از بهترین روش های پاک کردن آرایش است. سینک یا یک ظرف مناسب را از آب داغ (نه جوشان) پر کنید. چند دقیقه روی آن خم شوید. بخار آب منافذ پوست را باز می نماید و کاری می نماید با استفاده از صابون معمولی راحت تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید.

4. روغن بچه

متخصصان زیبایی DIY مدت هاست که روغن بچه را به عنوان پاک کننده ملایم آرایش می شناسند. روغن بچه هم مانند روغن نارگیل می تواند آرایش ضدآب را راحت تر پاک کند. نکته مهم هم این است که روغن بچه هزینه خیلی کمتری دارد.

5. شیر

شیر می تواند آرایش شما را پاک کند یا حتی جای خود را به عنوان بهترین پاک کننده آرایش صورت شما تثبیت کند. کمی شیر از یخچال بردارید و چند قطره روغن بادام شیرین داخل آن بریزید. با این محلول می توانید به راحتی آرایش خود را پاک کنید. می توانید محلول را با پنبه به صورت خود بمالید و بعد آبکشی کنید. این روش خیلی ارزان، طبیعی و سالم است؛ ولی اول تاریخ انقضای شیر را ببینید و بعد آن را بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ماسک شیر، ماسک شیر برای صورت را مطالعه کنید.

6. خیار

آیا می دانید خیار هم می تواند بهترین پاک کننده آرایش صورت باشد؟ می توانید خیار را داخل مخلوط کن بریزید و آن را به صورت خمیر دربیاورید؛ سپس کمی روغن دلخواه را به آن اضافه کنید (مثلا روغن زیتون) و از آن برای پاکسازی پوست صورت بهره ببرید. این ترکیب، آرایش را پاک و صورت شما را نیز نرم می نماید. خیار همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند موجب کاهش التهاب پوست گردد.

7. جوش شیرین و عسل

اگر در خصوص فواید عسل و جوش شیرین برای پوست اطلاعاتی ندارید، باید بدانید ترکیب جوش شیرین و عسل خمیری می گردد که نه تنها به بهترین نحو آرایش را پاک می نماید، بلکه برای لایه برداری پوست هم مناسب است. کمی عسل روی دستمال بریزید، روی آن جوش شیرین بمالید و آرایش را با آن پاک کنید. لازم نیست خیلی محکم بمالید؛ جوش شیرین به صورت اتوماتیک پوست را لایه برداری می نماید. بعد از آن پوست خود را آبکشی کنید. می بینید که پوست تان تازه شده و عطری رویایی هم به خود گرفته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9559

به "بهترین پاک کننده های آرایش صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پاک کننده های آرایش صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید