تعقیب قضایی اوبر و لیفت در حمایت از رانندگان

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، دو شرکت اوبر و لیفت حاضر نیستند رانندگان خود را به عنوان کارمند طبقه بندی نمایند و همین مساله باعث می گردد رانندگان مذکور قادر به استیفای بسیاری از حقوق قانونی خود بر مبنای قوانین داخلی امریکا نباشند.

تعقیب قضایی اوبر و لیفت در حمایت از رانندگان

از همین رو دادستان های محلی در لس آنجلس، سن دیه گو و سان فرانسیسکو، اوبر و لیفت را مورد پیگرد قضائی قرار داده اند تا آنها مجبور شوند رانندگان خود را به عنوان کارمند و نه پیمانکار طبقه بندی نمایند. در صورت محکومیت این دو شرکت در دادگاه جریمه ای چند صد میلیون دلاری در انتظار دو شرکت یادشده است.

در نظر گرفته شدن رانندگان اوبر و لیفت به عنوان پیمانکار باعث شده تا آنها نتوانند از بسیاری از مزایای شغلی کارمندان بعد از شیوع ویروس کرونا در آمریکا استفاده نمایند. از جمله این مزایا می توان به پرداخت حقوق بیکاری، پرداخت حقوق در زمان بستری به علت بیماری، پرداخت اضافه کار و نیز دریافت بیمه بیکاری اشاره نمود.

به دنبال فشارهای شدید به اوبر و لیفت، این دو شرکت وعده دادند که به رانندگان خود که به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال سیاست های قرنطینه دچار ضرر و زیان شده اند، غرامت اقتصادی پرداخت نمایند. اما این سیاست گذاری به معنای پرداخت هزینه های درمانی یا بعضی هزینه های دیگر پرداختی به کارمندان نخواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11039

به "تعقیب قضایی اوبر و لیفت در حمایت از رانندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعقیب قضایی اوبر و لیفت در حمایت از رانندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید