تقدیر از 5 شورای گفت وگوی استانی برگزیده در 6 ماه نخست سال 99

به گزارش مجله آزمون اول، یکصدودومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به تقدیر از شوراهای استانی برگزیده بر اساس ارزیابی عملکرد 6 ماهه نخست سال 99 توسط دبیرخانه شورا اختصاص داشت. در این راستا استان های اصفهان و خوزستان رتبه اول مشترک، خراسان رضوی و کرمان رتبه دوم مشترک و بوشهر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

تقدیر از 5 شورای گفت وگوی استانی برگزیده در 6 ماه نخست سال 99

قائم مقام دبیر شورای گفت وگو با اشاره به تقدیر از شوراهای استانی برگزیده بر اساس ارزیابی عملکرد 6 ماهه سال 99 تأکید کرد: ارزیابی عملکرد شوراهای استانی از جمله اقداماتی است که می تواند به ارتقای سطح فعالیت شوراها یاری کند. خوشبختانه با توجه به اهتمام جدی وزارت کشور نسبت به برگزاری جلسات شورای گفت وگوی استانی، شاهد بهبود فرایند فعالیت این نهاد در استان ها هستیم.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و قائم مقام دبیر شورای گفت وگو با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید ارزیابی و پایش عملکرد شوراهای گفت وگوی استانی در شهریور امسال، تأکید کرد: از آنجا که تقویت شوراهای استانی به رفع مسائل و چالش های منطقه ای یاری می نماید، ضرورت دارد عملکرد آنها با توجه به شاخص های کمی و کیفی تعریف شده به صورت مداوم، ارزیابی گردد.

بر اساس اظهارات او، در حال حاضر یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد استانداران که توسط وزارت کشور ارزیابی می گردد، فرایند و چگونگی برگزاری نشست شوراهای استانی است. وی ادامه داد: بدین ترتیب از همان ابتدا که موضوع تعریف مکانیزم ارزیابی برای عملکرد شوراهای استانی مطرح شد، این کار با همکاری وزارت کشور صورت گرفت. در حال حاضر نیز این ارزیابی ها با همراهی وزارت کشور انجام می گردد و گزارش عملکرد استانداران در شورای گفت وگوی استان در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد.

نایب رئیس اتاق ایران در ادامه با بیان این مطلب که به یاری این ارزیابی ها می توان، چالش ها و نواقص موجود در فرایند کار را نیز شناسایی و رفع کرد، گفت: در حال حاضر مهم ترین چالشی که در این حوزه مطرح است، اجرایی نشدن مصوبات شوراهاست؛ بی توجهی به این بخش موجب می گردد تا کارآیی و بهره وری لازم از اقدامات کارشناسی که در قالب این شوراها صورت می گیرد، محقق نگردد.

بر اساس ارزیابی عملکرد 6 ماهه سال 99 به ترتیب استان های اصفهان و خوزستان رتبه اول مشترک، خراسان رضوی و کرمان رتبه دوم مشترک و بوشهر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند و در این نشست با حضور اعضای شورای گفت وگو از استانداران و روسای هر کدام از این اتاق ها تقدیر شد.

به گفته قائم مقام دبیر شورای گفت وگو، در خاتمه نشست با نظر وزیر اقتصاد مقرر شد، استانداری اصفهان روی موضوع تداخل و موازی کاری هایی که بین وظایف شورای گفت وگو و ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری وجود دارد، مطالعات لازم را انجام داده و گزارش آن را در اختیار دبیرخانه شورای گفت وگو قرار دهد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21372

به "تقدیر از 5 شورای گفت وگوی استانی برگزیده در 6 ماه نخست سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از 5 شورای گفت وگوی استانی برگزیده در 6 ماه نخست سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید