تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، این روزنامه بامداد پنجشنبه در گزارشی با بررسی تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روزهای پایانی دولت خود برای افزایش فشار بر ایران نوشت که واشنگتن معتقد است با انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران، می تواند باعث قطع میلیون ها دلار درآمد تهران از این راه شود.

تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران

بر اساس همین دیدگاه، جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ که روز گذشته به قطر سفر کرده بود، می کوشد تا از طریق مذاکره با مقامات قطری و سعودی، آنها را به حل اختلافات اخیر و پایان محاصره قطر راضی نماید تا نهایتاََ ریاض آسمان خود را به روی پروازهای قطری که در حال حاضر به دلیل تحریمِ هوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس (عربستان، امارات و بحرین) از حریم هوایی ایران عبور می کنند، باز نماید.

به گزارش نیویورک تایمز، دیپلمات های آمریکایی می گویند که اگر پروازهای قطری به جای عبور از آسمان ایران، از حریم هوایی سعودی عبور کنند؛ 100 میلیون دلار نقد از درآمدهای غیرنفتی ایران کم می شود.

بر این اساس، کوشنر و دیگر مشاوران کاخ سفید روز چهارشنبه در دیدار با مقامات قطری، مسئله تغییر راستا پروازهای مسافری خود از آسمان ایران به آسمان عربستان سعودی را مطرح کردند؛ امری که پروازهای قطری را به راستای که سال ها از آن استفاده می کردند و سه سال پیش در پی محاصره زمینی، هوایی و دریایی همسایگان این کشور قطع شد، بر می گرداند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19244

به "تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید