تنها راه مقابله با ویروس کووید-19 از زبان پزشکیان

به گزارش مجله آزمون اول، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم تنها راه مقابله با کرونا را تشریح کرد.

تنها راه مقابله با ویروس کووید-19 از زبان پزشکیان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مسعود پزشکیان پیشگیری منطقه ای و قرنطینه کامل بیماران مبتلا شده را تنها راه مقابله با کرونا دانست و گفت: اگر یک ماه با تمام قدرت در مقابل کرونا مقاوت کنیم، ویروس کووید-19 کاملا کنترل می شود در غیر این صورت دائماً باید منتظر پیک های بعدی و شاهد فلج شدن اقتصاد کشور باشیم.

وی، با اشاره به افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا، گفت: سیاستی که از ابتدا برای مقابله با کرونا در پیش گرفتیم کنارآمدن با شرایط بود نه مقابله و پیشگیری؛ بنابر این اگر از روز اول همانند کشور های چین و کره جنوبی با اعمال محدودیت در قم و شهر های شناسایی شده جلوی انتشار ویروس را می گرفتیم، این بیماری به صورت گسترده در سطح کشور پخش نمی شد. حتی بعد از پخش شدن ویروس هم باید به صورت پیشگیری منطقه ای عمل می کردیم، البته این نظر بنده بوده و نظر های متفاوتی وجود دارد، به عنوان مثال آمریکا و انگستان به دنبال همه گیری ویروس هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه افزود: معتقدم اگر یک ماه با تمام قدرت در مقابل شیوع ویروس کرونا با قرنطینه کامل بیماران و تحت نظر قرار دادن افراد مشکوک و در معرض بیماری مقاومت می کردیم، می توانستیم جلوی شیوع گسترده این بیماری را گرفته و پس اتمام دوره بیماری و بهبود مبتلایان، به کنترل مرز ها و تردد ها می پرداختیم.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا و کنترل شرایط چه اقدامی باید صورت بگیرد؟ افزود: در حال حاضر هم باید برگردیم به همان سیاست جدی برای کنترل منطقه ای و قرنطینه افراد مبتلا و تحت نظر قرار دادن افرادی که با مبتلایان در ارتباط بودن، تا به شرایط مطلوبی برسیم.

پزشکیان مطرح نمود: اگر یک ماه با تمام قدرت در مقابل کرونا مقاوت کنیم، ویروس کوید-19 کاملا کنترل می شود در غیر این صورت دائماً باید منتظر پیک های بعدی و شاهد فلج شدن اقتصاد کشور باشیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13696

به "تنها راه مقابله با ویروس کووید-19 از زبان پزشکیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه مقابله با ویروس کووید-19 از زبان پزشکیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید