حتی بیماری خفیف ویروس کرونا ممکن است مصونیت ایجاد کند

به گزارش مجله آزمون اول، یک آنالیز مقدماتی در فرانسه نشان می دهد حتی افرادی که بیماری خفیف ویروس کرونا دارد، می توانند آنتی بادی هایی فراوری نمایند که می تواند آن ها را برای چند هفته یا بیشتر در برابر این ویروس مصون کند.

حتی بیماری خفیف ویروس کرونا ممکن است مصونیت ایجاد کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه پژوهشگران فرانسوی می گویند این نتایج که هنوز مورد داوری کارشناسان مستقل برای انتشار قرار نگرفته است، امیدوارنماینده است، چراکه هنوز درباره سازوکارهای مصونیت در برابر ویروس جدید کرونا به خصوص در افراد دچار اشکال خفیف بیماری چیز زیادی دانسته نشده است.

آرنو فونتانه، رئیس بخش بهداشت جهانی در انستیتو پاریس که این سرپرست این آنالیز در بیمارستان دانشگاهی در استراسبورگ بوده است، می گوید: ما می دانیم که افراد دچار اشکال شدید بیماری در طول 15 روز پس از آغاز علائم آنتی بادی فراوری می نمایند.

اکنون می دانیم که این موضوع درباره افرادی که دچار اشکال جزئی بیماری می شوند، هم مصداق دارد، هرچند میزان آنتی بادی ها احتمالاً پایین تر است.

این آنالیز که در میان 160 نفر از کارکنان پزشکی در دو بیمارستان در استراسبورگ صورت گرفته است که همه آن ها آزمایش مثبت کرونا داشتند و دچار اشکال ملایم بیماری بودند.

دو نوع آزمایش سرولوژیکی که عفونت قبلی را نشان می دهند، در این افراد انجام شد. یک نوع آزمایش در 153 نفر از 160 نفر و آزمایش دیگر در 159 نفر از 160 نفر نشان داد که در طول 15 روز پس از آغاز عفونت آنتی بادی ضد ویروس ایجاد شده است.

این پژوهشگران در قدم بعدی این موضوع را آنالیز کردند که آیا این آنتی بادی ها می توانند ویروس را خنثی نمایند یا نه. نتایج نشان داد که در 98 درصد داوطلبان در طول 28 تا 41 روز پس از ظهور نخستین نشانه های عفونت دارای این آنتی بادی های خنثی نماینده بودند.

این پژوهشگران می گویند ظاهراً فعالیت این آنتی بادی های خنثی نماینده با افزایش زمان بیشتر می گردد.

اولیویه شوارتز، رئیس بخش ویروس شناسی و ایمنی در انستیتو پاستور گفت هدف بعدی این خواهد بود که تداوم پاسخ آنتی بادی و ظرفیت آن ها برای خنثی کردن ویروس در مدتی طولانی تر پیگیری گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11828

به "حتی بیماری خفیف ویروس کرونا ممکن است مصونیت ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی بیماری خفیف ویروس کرونا ممکن است مصونیت ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید