خبرنگاران انجام موفقیت آمیز دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در هفته جاری از مشهد به تهران

به گزارش مجله آزمون اول، تهران - خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام موفقیت آمیز دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در هفته جاری از مشهد به تهران خبر داد.

خبرنگاران انجام موفقیت آمیز دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در هفته جاری از مشهد به تهران

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از وبدا، دکتر مهدی شادنوش افزود: با یاری خداوند متعال و با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت صورت گرفت.

وی گفت: در این پیوند، گیرنده دختر 13 ساله ای است که به مدت 70 روز در ای سی یو بستری بوده است. قهرمان دهنده عضو نیز جوان 19 ساله ای است که به علت خفگی دچار مرگ مغزی شده بود.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت افزود: ساعت هشت صبح پرواز به سمت مشهد حرکت کرده، قلب توسط تیم پیوند بیمارستان منتصریه مشهد برداشته و از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان شهید رجایی برای پیوند انتقال یافت.

وی افزود: یک کلیه و کبد به طور همزمان به یک بیمار و دومین کلیه به فرد نیازمند دیگری در مشهد پیوند زده شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت شرح داد: این دومین انتقال عضو پیوندی در هفته جاری از مشهد به تهران بوده و در انتقال چند روز گذشته، قلب پیوندی جوان 21 ساله به صورت هوایی به تهران منتقل و با موفقیت پیوند زده شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها عنوان کرد: با وجود اینکه اپیدمی کرونا شرایط عمل و انجام پیوند را سخت تر کرده است، اما با همکاری و تلاش شبانه روزی تمامی همکارانم در مراکز فراهم اوری پیوند اعضا این اقدام خداپسندانه با جدیت و حساسیت ویژه ای پیگیری می شود.

وی افزود: در شرایطی که دل همه ایرانیان از مرگ و میر ناشی از کرونا به درد آمده خوشحالیم که میتوانیم با صدای بلند زندگی را فریاد کنیم تا روزهای بهتر از راه برسند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17165

به "خبرنگاران انجام موفقیت آمیز دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در هفته جاری از مشهد به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انجام موفقیت آمیز دومین انتقال هوایی عضو پیوندی در هفته جاری از مشهد به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید