خبرنگاران تامین 60 درصد آلفا آلومینای کشور در شرکت دانش بنیان خراسان شمالی

به گزارش مجله آزمون اول، بجنورد- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان نوع یک در استان خراسان شمالی پیروز شده است با فراوری پودر آلفا آلومینا، 60 درصد از احتیاج کشور به این فرآورده معدنی را تامین کند.

خبرنگاران تامین 60 درصد آلفا آلومینای کشور در شرکت دانش بنیان خراسان شمالی

شرکت دانش بنیان آراد لیان فرآور آریا به عنوان نخستین و بزرگترین فراورینماینده پودر آلفا آلومینای کشور تیرماه پارسال در جریان سفر ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی با ظرفیت فراوری 20 هزار تن در شهرستان جاجرم به بهره برداری رسید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: شروع کار این شرکت به 10 سال پیش باز می شود که با مطالعه صنایع پایین دستی شرکت آلومینای جاجرم با تمرکز بر فراوری آلفا آلومینا رسما شروع شد.

مجید اجلالی گفت: با تایید فراوریات ما توسط مرکز متالوژی رازی، شروع به فراوری این پودر کردیم و خط فراوری نیمه صنعتی ما توانست سالانه 2 هزار تن فراوری داشته باشد.

وی با بیان این که آلومینا یا اکسید آلومینیوم از مواد اولیه پرکاربرد سرامیکی است که دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی نظیر استحکام فشاری و سختی بالایی است، اضافه کرد: مقاومت حرارتی بالا نیز از ویژگی هایی است که سبب شده تا این ماده برای فراوری مواد نسوز به عنوان یکی از اصلی ترین اجزا به کار رود.

وی گفت: آلومینای آلفا یک محصول واسطه است که در صنایع کاتالیست ها، سرامیک، نسوزها، مواد ساینده، گلوله های آسیاب سرامیکی و سایر سرامیک های پیشرفته صنعتی کاربرد دارد.

وی اظهار کرد: همزمان با طرح نیمه صنعتی، طرح توسعه این شرکت نیز پیگیری شد و با تست و طراحی هایی که توسط متخصصان شرکت انجام شد کارخانه ای با ظرفیت فراوری 20 هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای 50 نفر راه اندازی و در جریان سفر سال گذشته ریاست جمهوری به خراسان شمالی افتتاح شد.

هدفگذاری، تامین همه احتیاج کشور

اجلالی اضافه کرد: سال جاری با توجه به سال جهش فراوری، طرح توسعه ای را برای این کارخانه شروع نموده ایم که ظرفیت فراوری ما را به 2 برابر میزان کنونی می رساند و با راه اندازی این خط فراوری، احتیاج تمام کشور از داخل تأمین خواهد شد و دیگر احتیاجی به واردات نخواهیم داشت.

وی گفت: قیمت کنونی محصولات ما حداقل 30 درصد کمتر از پودر آلفا آلومینای وارداتی است و این در حالی است که ما مدعی هستیم به لحاظ کیفیت محصول ما با نوع فرانسوی رقابت می نماید و شاهد این موضوع نیز شرکت های داخلی هستند که تا قبل از خرید از ما از فرانسه این پودر را وارد می کردند اما اکنون به واردات آن احساس احتیاج نمی نمایند.

مدیرعامل شرکت آلفاآراد لیان فرآور آریا گفت: محصولی که این شرکت فراوری می نماید از یک طرف تا فرانسه و از طرف دیگر تا هند فراورینماینده دیگری ندارد و طبق تاییدیه مرکز متالوژی رازی، به لحاظ کیفیت قابلیت رقابت با آلفای فرانسه را دارد و با توجه به طراحی و ساخت محصول توسط متخصصان خود شرکت و کنترل هزینه ها و نیروی انسانی متخصص، از لحاظ قیمتی نیز با انواع وارداتی رقابت می نماید.

17 شرکت دانش بنیان در استان خراسان شمالی مجوز فعالیت دارند که تنها یک شرکت از این تعداد شرکت دانش بنیان نوع یک است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13777

به "خبرنگاران تامین 60 درصد آلفا آلومینای کشور در شرکت دانش بنیان خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین 60 درصد آلفا آلومینای کشور در شرکت دانش بنیان خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید