خبرنگاران تخلفات شهردار رشت و درخواست شورا برای پاسخگویی

به گزارش مجله آزمون اول، رشت - خبرنگاران- رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت در نامه ای خطاب به رئیس شورای اسلامی رشت که غروب امروز در صحن شورا قرائت کرد از او خواست تا شهردار به سئوالاتش در مورد تخلفات صورت گرفته پاسخ دهد.

خبرنگاران تخلفات شهردار رشت و درخواست شورا برای پاسخگویی

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بهراد ذاکری گفت: شهردار رشت توضیح دهد مشاوران خود را بر اساس چه معیارهایی گزینش کرده و در عین حال مشروح گزارش عملکرد مشاوران، صورت پرداخت حقوق و دستمزد آنان و منابع تامین مالی آن را برای بررسی ارایه دهد.

وی با بیان اینکه شهردار مستندات توانمندی مالی سرمایه گذار پروژه گیل لند پارک آبی را برای بررسی ارایه دهد ، افزود: در مناقصه غیرقانونی برگزار شده کارخانه کودآلی در اسفندماه 98 حکم اعضای کمیته فنی برگزاری مناقصه توسط شهردار یک روز بعد از صورتجلسه گزارش کمیته فنی صادر شده است ، شهردار توضیح دهد که این اقدام غیرقانونی چرا، به چه منظور و چگونه توسط وی انجام گرفته است.

ذاکری خاطر نشان کرد: شهردار توضیح دهد برای تامین و توسعه منابع مالی شهرداری چه اقدامانی را علی رغم وجود راهکار های متنوع در میان گذاشته با او انجام یا به ثمر رسانده اند و برنامه شهردار برای جلوگیری از بروز کسری بودجه سال 99 چیست.

وی خاطر نشان کرد: شورای شهر نهادی است که یکی از وظایف آن نظارت بر عملکرد شهردار است لذا ارتباط مستقیم مالی غیرسازمانی بین شهردار و اعضای شورای اسلامی مصداق تعارض منافع است از طرف دیگر ایجاد هزینه مضاعف غیرضروری از مصادیق حیف منابع شهرداری است بنابر این شهردار رشت توضیح دهد که چه ضرورتی داشته علی رغم بازسازی مسکن سازمانی شهردار متعلق به شهرداری رشت به تهیه مسکن دیگری اقدام کردند ضمن اینکه به رغم وجود تعارض منافع بر چه اساسی در این زمینه از یکی از اعضای شورای اسلامی به مبلغ قابل توجه قرض کردند.

وی گفت: چرا شهردار تا به امروز هیچ اقدامی برای پیاده سازی مفاد مصوبه شورای اسلامی رشت در رابطه با تعارض منافع موجود در بخش کارکنان بخش های صدور و کنترل پروانه های ساختمانی با بخش های ارایه خدمات مهندسی از جمله راه اندازی پرتال دریافت گزارشات مردمی انجام نداده اند؟

ذاکری ادامه داد: شهردار در جلسه رسیدگی به اعتراضات وارده به مناقصه برگزار شده کارخانه کودآلی در صحن کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری صراحتا گفت که مخالف به کارگیری فناوری لین ترنر است پس چرا در برنامه برگزاری مجدد مناقصه کارخانه کودآلی بر به کارگیری فناوری لین ترنر تاکید کرده ، چه خواست و فشاری وجود داشته که شهردار در عمل خلاف نظر کارشناسی خود و سایر کارشناسان خبره را ملاک عمل قرار داده اند؟

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت بیان داشت: در سال 98 شهرداری رشت اقدام به قطع 2 اصله درخت با این توضیح که درختان خشک بوده اند و به صورت جایگزین درختان دیگری در همان محل و با همان اندازه کاشته خواهد شد در خیابان معلم کرد، شهردار توضیح دهد چرا تا به امروز اقدامی در این باره انجام نگرفت.

شورای اسلامی رشت 11 عضو دارد این کلانشهر دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14574

به "خبرنگاران تخلفات شهردار رشت و درخواست شورا برای پاسخگویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخلفات شهردار رشت و درخواست شورا برای پاسخگویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید