خبرنگاران 60 درصد شهروندان زنجانی از ماسک استفاده می نمایند

به گزارش مجله آزمون اول، زنجان - خبرنگاران - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با پیک شیوع کرونا در این استان، اطلاع رسانی، آموزش رسانه های گروهی و در نهایت آنالیز های میدانی در سطح شهر نشان می دهد میزان استفاده شهروندان از ماسک از 10 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران 60 درصد شهروندان زنجانی از ماسک استفاده می نمایند

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، ابراز امیدواری کرد، عموم مردم استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک میزان ابتلا به بیماری کرونا را طی 2 هفته آینده کاهش دهند.

وی افزود: در زمان حاضر 40 درصد اقشار مختلف مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از ماسک استفاده نمی نمایند که اطلاع رسانی مستمر و آگاهی دهی می تواند به حفظ جان آنها با شعار اصلی سازمان بهداشت دنیای اتحاد همگانی، همراهی عموم موجب گردد و این در حالی است که تا کنون برای این بیماری درمان و واکسن موثری ساخته نشده است.

این مسؤول در ادامه با اشاره به ابتلای بچه ها به بیمار کرونا گفت: با نگاهی به نقاهتگاه های این استان می توان بیماران در سنین نوجوانی را مشاهده کرد و واقعیت امر این است که سن ابتلا به این بیماری 10 تا 15 سال کاهش یافته است.

وی گفت: در اوایل ورود این ویروس به کشور مرگ و میر بیماران کرونایی نیز بیشتر مربوط به سنین 60 سال به بالا بود که اکنون این سن نیز کاهش یافته و می توان گفت تمامی گروه های سنی در معرض ابتلا به این ویروس و مرگ قرار دارند.

آرمانی کیان افزود: بچه ها بیشتر در چرخه انتقال بیماری قرار دارند، چرا که سیستم ایمنی بدن آنان قوی تر بوده و بر این اساس چندان به این بیماری مبتلا نمی شوند و یا جزو 85 درصد بدون علامت کامل، یا دارای علائم خفیف به شمار می فرایند.

وی افزود: بیشتر ناقلین بیماری در چرخه انتقال شرکت می نمایند و بر این مبنا باید کوشش گردد که بچه ها با سالمندان و والدین مسن، ارتباط نداشته باشند تا ابتلایی رخ ندهد.

این مسؤول ادامه داد: صاحبنظران مختلفی در سطح دنیا به ویژه متخصصان عفونی، ویروس شناسی و اپیدمولوژی معتقدند در زمان حاضر هیچ اجماعی در خصوص درمان و واکسن بیماری وجود ندارد، هر چند شرکت های متعددی تبلیغات عجیبی را در این خصوص و حتی تست واکسن بر انسان را شروع نموده اند.

وی گفت: واقعیت این است که این بیماری از بهمن سال گذشته بطور جدی وارد کشورمان شد که حدود پنج و نیم ماه از عمر آن می گذرد و نمی توان بطور قاطع از واکسنی صحبت کرد که بتواند ایمنی لازم را ایجاد کند.

آرمانی کیان افزود: وقتی تجربه ای در این خصوص نبوده این موضوع بیشتر شعار محسوب می گردد و فقط در خصوص بیماران گذشته می توان اظهار نظر کرد که فرآیند درمان ها چه فرایندی داشته است.

وی افزود: رفتار ویروس کرونا در مقایسه با گذشته متفاوت شده و این موضوع نشان می دهد دشمن ناشناخته در برابر عموم قرار گرفته، واکسن ساخته نشده و همچنان باید پایبند به درمان و دستورالعمل های بهداشتی بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: افراد مثبت کرونایی که در منازل تحت مراقبت قرار دارند و به ایزوله خود اقدام نموده اند تمامی وسایل شخصی و فضای زندگی آنها باید تفکیک شده باشد، تا دوره نقاهت با مصرف داروها کاهش یابد.

وی افزود: کمبود منابع انسانی تخصصی یکی از چالش های کنونی این واحد دانشگاهی است چرا که این قشر با ظرفیت بسیار بالا در حال خدمات رسانی هستند که همین مساله فرسودگی شغلی را ایجاد نموده است.

آرمانی کیان اظهار داشت: هر چند برای تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقداماتی را انجام داده است اما رفع کردن کسری ها مساعدت های بیشتری را می طلبد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون 563 بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند که پنج هزار و 908 نفر آمار تجمیعی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون را تشکل می دهد و این در حالی است 24 ساعت گذشته موارد مثبت 46 نفر و وموارد بستری شده طی این مدت 83 نفر بوده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13490

به "خبرنگاران 60 درصد شهروندان زنجانی از ماسک استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 درصد شهروندان زنجانی از ماسک استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید