داروی توصیه رئیس جمهور آمریکا مرگ ومیر ناشی از کرونا را افزایش می دهد

به گزارش مجله آزمون اول، بنابر یک تحقیق جهانی، داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین که ترامپ آن را در هر فرصتی تبلیغ و می گوید مصرف می نماید، با افزایش تلفات کرونا و مسائل قلبی در بیماران مبتلا به این ویروس مرتبط است.

داروی توصیه رئیس جمهور آمریکا مرگ ومیر ناشی از کرونا را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران از فارس، یک مطالعه جهانی نشان داده داروی ضد مالاریا که دونالد ترامپ به عنوان درمان بیماری کووید 19 تبلیغ می نماید، با مرگ ومیر بیشتر و مسائل ضربان قلب در بین بیماران کرونایی در ارتباط است.

گزارش منتشر شده در این خصوص در مجله پزشکی لنست بر اساس مشاهدات است و آزمایش جامع و دقیق درباره آن انجام نشده است. اما تقریباً بزرگترین مورد از جمع آوری اطلاعات بر اساس استفاده این دارو در محیط های واقعی و نه آزمایشگاهی است. در این تحقیق 96 هزار بیمار در 671 بیمارستان در 6 قاره مورد آنالیز قرار گرفتند.

دکتر ماندیپ مهرا، متخصص قلب در بیمارستانی در بوستون آمریکا، گفت: نه تنها (این دارو) مفید نیست، بلکه ما نشانه مداوم از آسیب زا بودن آن را مشاهده نموده ایم.

محققان تخمین می زنند مرگ مرتبط با استفاده از این دارو، با یا بدون مصرف آنتی بیوتیک، حدود 13 درصد است و در بیمارانی که از آن استفاده نمی نمایند 9 درصد است. خطر مشکل حاد در تپش قلب هم بیش از پنج برابر بیشتر می گردد.

دکتر آرونوف، رئیس بخش بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت و از کسانی که در این تحقیق مشارکت داشتند نیز گفت: واقعاً (این تحقیق) به ما درجه ای از اطمینان را می دهد که بعید است از این داروها شاهد فواید در درمان کووید 19 باشیم و حتی شاید مضر باشد.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا از هر فرصتی برای تبلیغ این دارو استفاده نموده و گفته خودش هم داروی هیدروکسی کلروکین را برای جلویگری از ابتلا یا کاهش علائم مصرف می نماید.

او پیش از این هم تزریق مواد ضدعفونی نماینده به بدن را برای جلوگیری از ابتلا پیشنهاد نموده بود که جامعه علمی آمریکا را در شوک فرو برد.

سازمان غذا و و داروی آمریکا هم درباره مصرف این دارو و عوارض آن از جمله مسائل قلبی هشدار داده است.

آنتونی فائوچی مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا می گوید تا به امروز شواهدی درباره تاثیر این دارو در جلوگیری از کروناویروس به دست نیامده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11698

به "داروی توصیه رئیس جمهور آمریکا مرگ ومیر ناشی از کرونا را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی توصیه رئیس جمهور آمریکا مرگ ومیر ناشی از کرونا را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید