دورریز روزانه میلیون ها اورکید

به گزارش مجله آزمون اول، با فروپاشی صنعت گردشگری تایلند، صنعت اورکید این کشور که صادرکننده عظیم آن است نیز به دلیل کاهش تقاضای جهانی در حال نابودی است.

دورریز روزانه میلیون ها اورکید

به گزارش خبرنگاران، تقاضای دنیای برای گلها از اورکید تایلند گرفته تا لاله هلند و گل رز کنیا، به دلیل تعطیلی کسب و کارها و هتلها در سراسر دنیا و ماندن مردم در خانه کاهش پیدا نموده است. سومپونگ تاوسوک، نایب رئیس انجمن اینترپرایز گاردن اورکلید تایلند در این باره گفت: میلیونها اورکید که برای تزیین رستورانها و هتلها و در جشنها و رویدادها مورد استفاده قرار می گرفتند هر روز چیده شده و دور ریخته می شوند زیرا خریداری برای آنها وجود ندارد. وی در ادامه اضافه نمود: تقریبا خریداری وجود ندارد و حتی اگر بخواهیم صادر کنیم هم نمی توانیم زیرا پروازهای مسافری که معمولا آنها را حمل می کردند، لغو شده اند.

تایلند بیش از نیمی از اورکید فراوری شده در این کشور را صادر می نماید. بیش از یک سوم صادرات اورکید تایلند به اروپا و آمریکا انجام می گیرد. اما تایلند تنها صادرکنندگان نیستند که در این صنعت آسیب دیده اند. تقاضا از سوی خریداران داخلی نیز به دلیل این که گردشگری متوقف شده، کاهش پیدا نموده است. گردشگری در حدود یک پنجم از اقتصاد تایلند مشارکت دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فراوریکنندگان و صادرکنندگان اورکید تایلند که 50 هزار نفر را بکار گرفته اند، اکنون تنها به زنده نگه داشتن مزارعشان تا زمان بازگشت به شرایط عادی متمرکز شده اند. اما با ادامه افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در سراسر دنیا و قرنطینه، هنوز فاصله زیادی برای بازگشت به دوران سابق وجود دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10176

به "دورریز روزانه میلیون ها اورکید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورریز روزانه میلیون ها اورکید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید