دیجی کالا کاپ و چالش علم داده

به گزارش مجله آزمون اول، پس از برگزاری پیروز اولین دوره، دور دوم رقابت خبرنگاران کاپ از جمعه 21 شهریور آغاز می شود. این دوره از خبرنگاران کاپ نیز به دلیل همه گیری ویروس کرونا با همکاری کوئرا (جامعه توسعه دهندگان ایران) به صورت آنلاین در دو روز جمعه و شنبه برگزار می شود و شرکت کنندگان از سراسر ایران می توانند در آن شرکت کنند. این رویداد، یک رقابت در حوزه تکنولوژی است که دیجی کالا در هر فصل، یک دوره از آن را برگزار می کند.

دیجی کالا کاپ و چالش علم داده

موضوع این دوره از خبرنگاران کاپ، علم داده (Data science) است و فرصت مناسبی برای استعدادهای جوان این حوزه به شمار می رود تا با نشان دادن دانش و مهارت خود فرصت حضور در تیم تحلیل داده دیجی کالا را داشته باشند. دوره اول این رقابت در حوزه برنامه نویسی PHP برگزار شد که حدود 2600 نفر در آن شرکت کردند و از میان این شرکت کنندگان 500 نفر توانستند کدهای خود را ثبت کنند که در قیاس با رقابت های مشابه برگزار شده، این تعداد، یک رکورد محسوب می شود.

مجید ابوالقاسمی، از اعضای تیم دیتای خبرنگاران، می گوید: تیم دیتا ساینس دیجی کالا به هدف شناسایی افرادی با دانش گسترده در این حوزه، این دوره را برگزار می کند. با استفاده از چنین رقابت هایی مهارت های مختلف شرکت کنندگان در حوزه های مد نظر ما بررسی می شود و فرایند استعدادیابی آسان تر خواهد شد. همچنین طراحی سؤالات به گونه ای است که راهکار های شرکت کنندگان می تواند به تیم تکنولوژی دیجی کالا در رسیدن به راه ها و ابتکارهای جدید در حل برخی مسائل کمک کند.

لازم به ذکر است از میان 500 نفری که کدهای خود را در دور اول این رقابت ثبت کردند، 30 نفر به مصاحبه دعوت شدند و در نهایت 2 نفر به استخدام تیم فناوری دیجی کالا درآمدند.

همچنین این رقابت می تواند فرصت رویارویی با چالشی جدید برای تیم تکنولوژی دیجی کالا باشد تا در ساماندهی فرآیند دورکاری بخش های مختلف، خود را محک بزند و امکان پیاده سازی این شرایط را برای طولانی مدت فراهم کند. دور دوم دیجی کالا کاپ را بخش دیتا ساینس دیجی کالا که مدیر آن نوید شهدی است، برگزار می کند. نوید شهدی که پیش تر به عنوان پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه استنفورد فعالیت کرده، نقشه راه این رقابت را ارائه کرده و بر سطح سؤالات نظارت می کند. سؤالاتی که قرار است به هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، پردازش زبان، پردازش تصویر، کلان داده و غیره بپردازند و به گونه ای طراحی شده اند که طیف گسترده ای از علاقه مندان را دربربگیرند. علاقه مندانی که با سطوح متفاوتی از دانش در حوزه علوم داده می توانند لذت حضور در این رقابت را بچشند. دیجی کالا به نفرات اول تا سوم این رقابت، مثل دوره قبل، به ترتیب 3 تا 1 میلیون تومان جایزه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد به لینک زیر مراجعه کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15460

به "دیجی کالا کاپ و چالش علم داده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجی کالا کاپ و چالش علم داده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید