راهنمای جامع زندگی در ترکیه

به گزارش مجله آزمون اول، ترکیه از آن کشورهایی است تنها، با دیدن چندین عکس ازمناظرش ما را شیفته زیبایی وجذابیت خود می کند. افرادی که دارای تجربه زندگی در ترکیه یا حتی یک بار سفر به این کشور باشند، این زیبایی بی حد و مرز برای آن ها ملموس تر است. مردم ترکیه به لحاظ فرهنگ، آداب و رسوم از نزدیک ترین ملت ها به مردم ایران هستند. به همین دلیل این کشورِهم مرز، همیشه مقصد مهاجرت و مسافرت، مردمان ایران بوده است. اگر شما نیز قصد مهاجرت به ترکیه، اخذ اقامت ترکیه و سودای زندگی در این کشور را دارید با این متنِ راهنمای جامع زندگی در ترکیه همراه باشید.

راهنمای جامع زندگی در ترکیه

هرآنچه که درباره زندگی در ترکیه باید بدانیم!

جمهوری ترکیه شبه جزیره بزرگی است، که قاره های اروپا و آسیا را به هم پیوند می زند. مردمانش با زبان ترکی سخن می گویند. این کشور که هم مرز با ایران است و درهمسایگی با کشور ما قرار گرفته است، همیشه مقصد مسافران و مهاجران در سرتاسر جهان بوده است. ترکیه به دلیل مهاجرپذیر بودن و رفت و آمد میلیون ها مسافر و جهانگرد درسال، مردمانی بسیار انعطاف پذیر دارد، که پذیرای تمامی افراد فارغ از دین، مذهب، ملیت، زبان و... از سرتاسر جهان هستند. دراین کشور کمتر شاهد رفتارهای نژاد پرستانه از سوی مردم هستیم. سواحل و خلیج های زیبا وهمچنین مکان های تاریخی و باستانی باشکوه و یک جمعیت صمیمانه و مهمان نواز، ترکیه را به یک کشور فوق العاده برای بازدید تبدیل کرده است. اما برای مهاجرت به ترکیه و زندگی در ترکیه همانند سایر کشورها قوانین و فرایند خاصی را باید طی کرد.

چرا کشور ترکیه مقصد مهاجرت ایرانیان است؟

ترکیه نه تنها مقصد مهاجرت ایرانیان بلکه مقصد جهانگردی و مهاجرت بسکمک ازکشورها است. دلایل متعددی وجود دارد که افراد سایر کشورها و به ویژه ایرانیان را به زندگی در ترکیه، علاقه مند کرده است. دلایلی چون: جغرافیای نزدیک با کشور ایران، رفت و آمد آسان از طریق ایران به کشور ترکیه و دوستی و روابط پایدار بین دولت ایران و ترکیه و... اما مهم ترین اهداف از زندگی در ترکیه را می توان در عوامل زیر تشریح کرد:

تجارت آزاد در ترکیه

بعضی از ایرانیان به این دلیل مهاجرت به ترکیه را انتخاب می کنند که کشوری آزاد از نظر تجارت و سرمایه گذاری است. ایران چندسالی است که با تحریم از سوی کشورها روبرو است، به همین دلیل تاجران ایرانی با محدودیت واردات و صادرات و همچنین تجارت، دسته و پنجه نرم می کنند. بنابراین از این ظرفیت بازار ترکیه و حمایت دولت این کشور از تاجران وسرمایه گذاران ایرانی بهره می بردند.

مهاجرت به ترکیه به قصد تحصیل

تحصیل یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به ترکیه محسوب می شود. دانشگاه های ترکیه در چند سال اخیر رشد بسیار چشم گیری در زمینه های علمی و پژوهشی در جهان داشته است. نام دانشگاها و موسسات علمی این کشور در کنار دانشگاه های برتر جهان جای گرفته است و همچنین در مدارس علاوه بر مفاهیم آموزشی بر مفاهیم تربیتی و تجربی نیز بسیار تمرکز شده است که باعث علاقه خانواده های ایرانی برای ادامه زندگی در ترکیه شده است.

هزینه پایین مهاجرت به کشور ترکیه

هزینه های مهاجرت به ترکیه، زندگی در ترکیه و هزینه اقامت ترکیه نسبت به بسکمک از کشورها کمتر است.

شرایط اقتصادی ترکیه

ترکیه از ثبات اقتصادی خوبی برخوردار است و هزینه زندگی به نسبت در این کشور پایین و پایدار است.

آنچه تا حال ذکرشد، دلایل علاقه ایرانیان برای مهاجرت و ادامه زندگی در ترکیه بود.

پیش نیازهای مهاجرت به کشور ترکیه را بشناسید!

همانطور که گفته شد، زندگی در ترکیه و مهاجرت به این کشور، به مراتب از سایر کشورها ارزان تراست. در حال حاضر این کشور از شرایط اقتصادی خوبی بهره مند است و رابطه تجاری خوبی با سایر کشورها دارد. مهاجرت به ترکیه نیز مانند سایر کشورها از چند روش توسط افراد صورت می گیرد: از طریق تحصیل، تجارت، سرمایه گذاری، کار در شرکت های بین المللی، فعالیت در صنایع مختلف، ازدواج و... که همه این روش ها به هدف شما برای ادامه زندگی و فعالیت در این کشور وابسته است.

قبل از تصمیم سخت مهاجرت، باید هدف خود را برای زندگی دراین کشور مشخص کنید. تا از طریق یکی از روش هایی که پیشتر ذکر کردیم برای ادامه زندگی دراین کشور و اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید.

در اولین اقدام قبل از مهاجرت به این کشور سفر کنید و هر آنچه که از محل زندگی خود انتظار دارید را بسنجید. همانطور که گفتیم زبان این کشور ترکی است و برای ارتباط با مردم و زندگی در ترکیه نیاز به یادگیری این زبان دارید. به شما توصیه می کنیم قبل از ورود به این کشور زبان انگلیسی خود را قوی کنید. چرا که می تواند به یک منبع پردرآمد برای شما تبدیل شود. حتما به میزان درآمد خود توجه کنید. البته در راه مهاجرت به ترکیه موسسات مشاوره ای متعددی جهت کمک و مشاوره برای بررسی و انتخاب راه های اخذ اقامت ترکیه وجود دارند که در هنگام سفر مشاوره دریافت از این موسسات از الزامات است. چراکه مهاجرت تصمیم پیچیده و بزرگی است.

زندگی در ترکیه، کم خرج تر از سایر کشورها؟!

هزینه اقامت در ترکیه یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید پیش از مهاجرت مشخص شود. هزینه های زندگی در ترکیه برای ایرانیان بسیار منطقی تر و به صرفه تر از سایر کشورهاست. به طورمثال با توجه به یافته های سایت گروه مشاورین درخت سفید: باید بگوییم در ترکیه نیاز چندانی به خودروی شخصی ندارید. در این کشور حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری از کیفیت بالایی برخوردار است. یا به طور مثال هزینه ویزیت پزشک در بیمارستان های دولتی ترکیه با تبدیل به پول ایران حدود 200 تا 500 هزار تومان است که در مقایسه با سایر کشور ها رقم پایینی به نظر می رسد.

راه های اخذ اقامت ترکیه کدامند؟!

اخذ اقامت ترکیه از روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

اخذ اقامت ترکیه از طریق شرکت در کلاس های تومر

اقامت دانشجویی ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ترکیه برای افراد تحت درمان در این کشور

اقامت از طریق تحقیق و پژوهش در ترکیه که در کوتاه مدت صورت می پذیرد.

اما اگر قصد اقامت بلندمدت در این کشور را دارید، تنها از روش های زیر امکان پذیراست:

ازدواج

خرید ملک

اگر از طریق ازدواج برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کردید، باید نسبت به بعضی قوانین اگاهی داشته باشید. دختران ایرانی برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج به گواهی فوت و یا اجازه نامه پدر نیاز دارند و برای ازدواج با یک شهفرایند ترکی باید این برگه را به کنسولگری ایران ارائه دهند و همچنین داشتن برگه تجدد فرد غیرترک، برای ازدواج از الزامات است.

اقامت بلندمدت ترکیه از طریق خرید ملک

اگر قصد زندگی در ترکیه برای طولانی مدت را دارید، با توجه به قوانین سخت تازه اتخاذ شده برای مهاجرت پذیری از سوی این کشور، خرید ملک ترکیه یکی از بهترین و سریع ترین گزینه هاست. با توجه به تجربه مهاجران ایرانی در ترکیه خرید ملک استانبول یکی از خریدهای منطقی و مرقون به صرفه جهت مهاجرت است. چراکه امکانات مناسب و کیفیت بالای زندگی در استانبول باعث شده است، بسکمک از افراد خرید ملک استانبول را برای سکونت، تفریح و سرمایه گذاری انتخاب کنند.

گروه مشاورین املاک درخت سفید (https://wtthome.com/) با بیش از پانزده سال سابقه فعالیت در عرصه خرید و فروش ملک، ثبت شرکت و انجام امور مهاجرتی در کشور ترکیه به هم وطنان ایرانی مشاوره می دهد. این شرکت به دلیل تجربه های پیروز در این زمینه سالهاست مورد اعتماد افرادی است که قصد مهاجرت و زندگی در ترکیه را دارند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15788

به "راهنمای جامع زندگی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع زندگی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید