رایزنی نفتی با ترامپ ، منفورترین پوتین تاریخ تا 83 سالگی در قدرت می ماند؟

به گزارش مجله آزمون اول، همزمان با رسیدن محبوبیت رئیس جمهوری روسیه به پایین ترین میزان در دو دهه اخیر، مردم کمتر از یک ماه دیگر پای صندوق های همه پرسی می فرایند تا به ادامه یافتن دوران زمامداری ولادیمیر پوتین تا سال 2036 رای بدهند.

رایزنی نفتی با ترامپ ، منفورترین پوتین تاریخ تا 83 سالگی در قدرت می ماند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، یافته های تازه ترین نظرسنجی های مستقل نشان می دهد مردم روسیه آماده آمدن به خیابان ها برای فریاد زدن اعتراض خود نسبت به شرایط زندگی در دوران کرونا هستند. این در حالی است که رئیس جمهوری روسیه اظهار امیدواری نموده است در همه پرسی روز اول جولای مردم پای صندوق ها بفرایند و به ادامه یافتن دوران حکومت او رای مثبت بدهند.

موسسه لوادا از 2017 میزان محبوب بودن پوتین را بین مردم نظرسنجی می نماید. سه سال پیش حدود 50 درصد شهفرایندان روسیه مرد شماره یک کرملین را قابل اعتمادترین چهره این کشور می دانستند؛ آماری که ماه آوریل به 28 درصد رسید و ماه می با کاهش سه درصدی روی رقم 25 درصد ماند. بر اساس آمار و ارقام این نظرسنجی، میزان کسانی که هنوز برای رای دادن به افزایش دوران ریاست جمهوری پوتین تصمیم نگرفته اند، با دو برابر افزایش به حدود 33 درصد رسیده است. نکته جالب اینکه نیمی از مردم روسیه نمی دانند به چه کسانی باید اعتماد نمایند یا به هیچ کس اعتماد ندارند.

از سوی دیگر، پوتین اظهار امیدواری نموده است مردم روز اول جولای به تمدید دوره ریاست جمهوری او رای مثبت بدهند. این همه پرسی قرار بود 22 آوریل برگزار گردد که به دلیل شیوع گسترده کرونا در جهان و روسیه به تعویق افتاد. دوره زمامداری پوتین سال 2024 به خاتمه می رسد و اگر همه پرسی تغییر قانون رای بیاورد، او می تواند دو دوره شش ساله پیاپی دیگر هم در قامت رئیس جمهوری به کاخ کرملین برود. اگر این اتفاق رخ بدهد، پوتین سال 2036 در سن 83 سالگی با حکومت وداع می نماید.

منتقدان پوتین معتقدند افزایش دوران حکومت پوتین گونه ای کودتای سیاسی است و به فساد بیشتر در ساختار حکمرانی این کشور می انجامد. هر چند پوتین دیگر نزد مردم روسیه آن مردم محبوب دو دهه اخیر نیست اما نظرسنجی ها نشان می دهد دست کم 47 درصد شهفرایندان به تمدید دوره ریاست جمهوری او نگاه مثبت دارند.

همزمان و در آستانه نشست کشورهای فراورینماینده و صادرنماینده نفت برای تصمیم گیری درباره آینده بازار، پوتین در گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره چشم انداز اوپک پلاس و بازیابی بازار نفت رایزنی کرد. اعضای کشورهای عضو اوپک به علاوه روسیه تا چند روز دیگر گرد هم می آیند تا درباره ادامه فرایند فعلی کاهش فراوری و عرضه نفت در بازار یا رسیدن به یک جمع بندی تازه از اول جولای تصمیم بگیرند. هر چند آمریکا در این جمع حضور ندارد، با این حال با کاهش شدید فراوری نفت خود در جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت ها همکاری نموده است.

بخش رسانه ای کاخ کرملین روز دوشنبه با انتشار یک بیانیه درباره گفتگوی پوتین و دانلد ترامپ گفت: رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا برای بازیابی تدریجی تقاضاها در بازار نفت و ثبات بیشتر قیمت به توافق رسیدند. ترامپ پیش تر از ارسال دعوتنامه کاخ سفید به کرملین در دعوت از پوتین به نشست سران کشورهای برتر اقتصاد جهان در آمریکا خبر داده بود. گرچه گفته می گردد سران جی هفت جز ترامپ از این دعوت چندان خوشنود نیستند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12162

به "رایزنی نفتی با ترامپ ، منفورترین پوتین تاریخ تا 83 سالگی در قدرت می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی نفتی با ترامپ ، منفورترین پوتین تاریخ تا 83 سالگی در قدرت می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید