سازمان ملل خواهان حذف نژادپرستی ساختاری در پلیس آمریکا شد

به گزارش مجله آزمون اول، سازمان ملل متحد از آمریکا خواست برای از بین بردن نژادپرستی ساختاری در پلیس اقدامات فوری انجام دهد.

سازمان ملل خواهان حذف نژادپرستی ساختاری در پلیس آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک کمیته تخصصی در سازمان ملل متحد خواهان ایجاد اصلاحات فوری در پلیس آمریکا برای حذف نژادپرستی ساختاری شده است.

کمیته سازمان ملل متحد در امور حذف تبعیض های نژادی در بیانیه ای روز آدینه اظهار داشت: این کمیته از دولت ایالات متحده آمریکا و مقام های ایالتی و محلی این کشور می خواهد اصلاحات فوری و مناسبی را با هدف حذف نژادپرستی ساختاری در دستگاه پلیس و عدالت کیفری در دستور کار قرار داده و حقوق قربانیان جرائم دارای انگیزه های نژادپرستانه را در نظر بگیرد.

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.

چند هفته پیش فیلمی منتشر شد که نشان می داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه پوست که جورج فلوید نام داشت منجر شد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بارها از خشونت پلیس علیه تظاهرات های ضد نژادپرستی در این کشور حمایت نموده است.

ترامپ در مصاحبه ای با فاکس نیوز که امروز آدینه متن آن منتشرشده از روش فشار بر گردن که به قتل جورج فلوید منجر شد هم حمایت نموده است.

او گفت: خاتمه دادن به روش فشار بر گردن عموماً خوب است و اتخاذ تصمیم درباره آن به عهده مقامات محلی است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: استفاده از این روش ممکن است در بعضی رویارویی های تک به تک [میان پلیس و مظنونان] لازم باشد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12502

به "سازمان ملل خواهان حذف نژادپرستی ساختاری در پلیس آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان حذف نژادپرستی ساختاری در پلیس آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید