سفارت ایران در اسپانیا: برقراری پروازهای فوق العاده به ایران با جدیت دنبال می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، سفارت ایران در مادرید با بیان اینکه انجام پروازهای فوق العاده به ایران در اولین زمان ممکن دنبال می گردد، اظهار داشت: به محض موافقت وزارت بهداشت و با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

سفارت ایران در اسپانیا: برقراری پروازهای فوق العاده به ایران با جدیت دنبال می گردد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در اطلاعیه ای درباره هموطنان ایرانی که در پی شیوع کرونا، خواهان بازگشت به کشور هستند، خاطرنشان کرد: برنامه پروازهای فوق العاده از اسپانیا به عنوان یک اولویت در دستور کار برنامه سفارت قرار داشته و در این ارتباط به صورت روزانه پیگیری های مستمری به صورت مکاتبه ای و تلفنی با مسئولان نهادهای ذیربط اجرا شده و در حال اجرا است.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل بروز بعضی مسائل از سوی تعداد محدودی از مسافران پروازهای اجرا شده در این چارچوب از مقصد کشورهای دیگر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصمیم به بازنگری و بروزرسانی پروتکل های بهداشتی خود جهت ورود مسافران به مبادی مختلف کشور گرفته و همین امر باعث ایجاد تأخیر در انجام پروازها شده است.

سفارت ایران در این اطلاعیه می افزاید: درعین حال، فراوانی درخواست های هموطنان از سایر نقاط دنیا برای بازگشت به کشور، لزوم برنامه ریزی برای عملیاتی کردن پروازها متناسب با ظرفیت پذیرش امکانات بهداشتی و لجستیکی در کشور بر اساس زمان درخواست متقاضیان از مقاصد مختلف در دنیا را دوچندان نموده است. از این رو، ضمن دعوت هموطنان گرامی به حفظ آرامش خود و درک متقابل شرایط موجود، اطمینان داده می گردد که انجام پروازهای فوق العاده در اولین زمان ممکن، کماکان با جدیت در اولویت برنامه کاری و پیگیری های سفارت قرار گرفته است و به محض موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری، زمان پرواز مشخص و اطلاع رسانی لازم انجام خواهد پذیرفت.

متقاضیان پرواز بارسلونا به تهران

به گزارش فارس، سفارت ایران در اسپانیا پیش از این نیز در اطلاعیه ای اعلام نموده بود که با توجه به آمار قابل توجه متقاضیان و احتمال پراکندگی محل اقامت آنان در مناطق مختلف جغرافیایی اسپانیا، این سفارتخانه در کوشش است تا در راستای رفاه حال این عزیزان، علاوه بر راستا مادرید ـ تهران، تمهیدات لازم را برای راه اندازی یک پرواز جداگانه در راستا بارسلونا ـ تهران نیز پیش بینی و هماهنگ کند.

در آن اطلاعیه آمده بود: تصمیم گیری در این خصوص مستلزم دریافت فهرست متقاضیان بازگشت به کشور به وسیله بارسلونا، داشتن حد نصاب لازم مسافر در این راستا و موافقت شرکت هواپیمایی ارائه دهنده خدمات است.

این سفارتخانه از هموطنان ایرانی متمایل به بازگشت به وسیله بارسلونا درخواست نموده بود که فرم تقاضای ثبت نام را تکمیل و به وسیله ایمیل به نشانی [email protected] ارسال نمایند.

به گزارش فارس، سفارت ایران در مادرید 29 فروردین ماه در اطلاعیه ای اعلام نموده بود که بازگشت هموطنان و دانشجویان ایرانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده و با توجه به مقررات و پروتکل های بهداشتی مشخص شده در کشو، در مرحله تصمیم گیری است.(اینجا بخوانید)

گفتنی است، براساس آخرین آمار در روز پنجشنبه، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 213024 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 22157 تن افزایش یافته است.(جزییات بیشتر)

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10353

به "سفارت ایران در اسپانیا: برقراری پروازهای فوق العاده به ایران با جدیت دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران در اسپانیا: برقراری پروازهای فوق العاده به ایران با جدیت دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید