شیرین تر از کاشنبه لک کجاست؟

به گزارش مجله آزمون اول، پرورش زنبور عسل نیز در این روستا بسیار رواج دارد. کندوداری و تولید عسل، در کنار کشاورزی و باغداری، منبع درآمد دیگری است که موجب اشتغالزایی در این منطقه شده است.

شیرین تر از کاشنبه لک کجاست؟

خبرنگاران : دشت حاصلخیز و فراخ ماهیدشت روستایی در برگرفته به نام کاشنبه لک .کاشنبه لک علاوه بر همه زیبایی هایش به عسلش معروف است.

کاشنبه لک، روستایی است از توابع بخش ماهیدشت در کرمانشاه است. این روستا راه ها و کوچه هایی سنگ فرش دارد و معماری سنتی خانه هایش منظره چشم نوازی به آن داده.

کاشنبه باغ های زیبایی دارد که از جمله آن ها باغ گل محمدی است. اهالی روستا از گل برگ گل محمدی برای تزئین غذاهایشان استفاده می کنند.

مردم روستای کاشنبه لک از طریق دامداری، کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند و البته پرورش زنبور عسل نیز در این روستا بسیار رواج دارد. کندوداری و تولید عسل، در کنار کشاورزی و باغداری، منبع درآمد دیگری است که موجب اشتغالزایی در این منطقه شده است. وجود باغ های گل و انواع گیاهان خودرو در دشت های آن ناحیه، محیطی مناسب برای پرورش زنبور عسل پدید آورده است و موجب شده است روستاییان بتوانند عسل هایی با خواص گوناگون به دست آورند.

جانوارنی چون شغال، گرگ، روباه، خرگوش و کبک نیز در روستا و حوالی آن زندگی می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری روستا علاوه بر باغ های میوه و گل و خانه های قدیمی و کوچه های سنگ فرش شده، وجود سراب کاشنبه در روستا است.

این جاذبه گردشگری که خود موجب طراوت و تازگی منطقه است، مسافران زیادی را به خود جلب می کند و بر زیبایی های روستا افزوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42354

به "شیرین تر از کاشنبه لک کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرین تر از کاشنبه لک کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید