شیوع ویروسی نام آشنا در اسپانیا

به گزارش مجله آزمون اول، مقامات بهداشت محلی اعلام نموده اند به تازگی نوعی ویروس کشنده که به وسیله پشه منتقل می گردد در کشور اسپانیا شیوع پیدا نموده است.

شیوع ویروسی نام آشنا در اسپانیا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به تازگی ویروس جدیدی به نام نیل غربی در کشور اسپانیا شیوع پیدا نموده است.

بنابر اعلام مقامات محلی این ویروس که به وسیله پشه منتقل می گردد تا به امروز جان چهار نفر را گرفته است. همچنین درحال حاضر پنج بیمار با علائم این بیماری در بیمارستان ها شناسایی شده اند.

محققان معتقدند به احتمال زیاد پشه حامل ویروس نیل غربی در تالاب ها و استخر های شنا در مناطق حومه ای یافت می گردد. این ویروس که توسط پشه کولکس شیوع پیدا نموده است، برای اولین بار در سال 2004 در اسپانیا مشاهده شد که در آن موقع بیشتر اسب ها را درگیر نموده بود.

پابلو باریرو، متخصص بیماری های عفونی گفت: فقط حدود دو تا پنج درصد بیماران مبتلا به نیل غربی علائم بیماری را دارند. در صورتیکه به این ویروس توجه نگردد به سرعت می تواند گسترش یابد.

باریرو اضافه نمود: ویروس نیل غربی می تواند در آینده به ویژه در ماه های گرم تابستان در اسپانیا گسترش یابد. موثرترین راه چاره پیشگیری از این ویروس استفاده منظم از دفع کننده پشه ها است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16081

به "شیوع ویروسی نام آشنا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع ویروسی نام آشنا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید