طارمی سومین بازیکن گران قیمت تاریخ ایران می شود؟

به گزارش مجله آزمون اول، مهدی طارمی دیروز باز هم خبر اول رسانه های پرتغالی بود. مهاجم گلزن ایرانی حالا در فوتبال اروپا مشتریان زیادی دارد اما گفته می شود بنفیکا تا حد زیادی به خرید او نزدیک شده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید در خاتمه فصل به این تیم مشهور پرتغالی اضافه خواهد شد. او هفته گذشته در مصاف با براگا باز هم در ترکیب ریوآوه درخشید تا تیمش را در کورس رقابت برای کسب سهمیه لیگ اروپا نگه دارد. گلزنی های او در لیگ پرتغال باعث شده تا قیمتش هم نسبت به ژانویه بالاتر برود و گفته می شود بنفیکا احتمالا مجبور است برای به خدمت دریافت او 10 میلیون یورو هزینه کند.

طارمی سومین بازیکن گران قیمت تاریخ ایران می شود؟

سومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال ایران

روزنامه رکورد در شماره دیروز خود با اشاره به نتایج نه چندان خوب بنفیکا در هفته های اخیر که آخرین مورد آن هفته گذشته و با درخشش امیر عابدزاده در ترکیب تیم ماریتیمو رقم خورد نوشت این باشگاه در تلاش است تا برای فصل آینده تغییراتی در ترکیب خود ایجاد کند و به همین دلیل خیلی زود به سراغ دو خرید جدید رفته است. به نوشته این روزنامه کار انتقال مهدی طارمی از ریوآوه و هلتون لیته، گلر برزیلی بواویستا به بنفیکا در مراحل پایانی است و خرید این بازیکن از سوی بنفیکا تقریبا قطعی شده است.

بنفیکا امشب در هفته سی ام لیگ پرتغال به مصاف بواویستا می رود و مذاکرات نهایی دو طرف قرار است پس از این دیدار انجام شود. این روزنامه در ادامه گزارش خود به شرایط طارمی هم اشاره کرده است و می نویسد: بنفیکا با رقم پیشنهادی ریوآوه برای فروش مهاجم ایرانی خود موافقت کرده و حاضر است مبلغی در حدود 10 میلیون یورو برای خرید او پرداخت کند.

طارمی 27 ساله که نخستین فصل حضورش در لیگ پرتغال را می گذراند در 32 مسابقه ای که برای تیمش به میدان رفته، 16 گل به ثمر رسانده است. هر دوی این بازیکنان یک سال دیگر با باشگاه های خود قرارداد دارند و بنفیکا برای این دروازه بان برزیلی یک میلیون یورو درنظر گرفته است. این تیم تا پیش از تعطیلات لیگ به دلیل شیوع کرونا یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ بود و رقابت نزدیکی با پورتو در صدر جدول داشت، اما با شروع دوباره مسابقات نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و با دو تساوی، دو شکست و تنها یک برد که برابر ریوآوه 9 نفره حاصل شد حالا فاصله اش با پورتوی صدرنشین به 6 امتیاز افزایش پیدا کرده است.

به این ترتیب بعید است آنها در پنج دیدار باقی مانده بتوانند این فاصله را جبران کنند و پس از آخرین ناکامی تیم برابر ماریتیمو، برونو لاگ از سرمربیگری تیم استعفا داد.

آنچه مسلم است طارمی با این انتقال به سومین بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال ایران بعد از جهانبخش و آزمون تبدیل می شود، درصورت پیوستن به این باشگاه با سرمربی جدیدی کار خواهد کرد و البته هنوز مشخص نیست چه کسی جانشین لاگ در این باشگاه می شود. روزنامه آاس اسپانیا از مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی سابق تاتنهام به عنوان یکی از گزینه های اصلی بنفیکا برای جانشینی لاگ نام برده است، اما با توجه به پیشنهادهای زیادی که این مربی آرژانتینی از تیم های بزرگ اروپایی در ماه های اخیر دریافت کرده بعید است هدایت بنفیکا را بپذیرد. بنفیکا با فاصله ای زیاد پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال پرتغال است. آنها با 37 قهرمانی در لیگ، 26 قهرمانی در جام حذفی و هفت قهرمانی در جام اتحادیه در هر سه تورنمنت رکورددار هستند. بنفیکا همچنین در سال های 1961 و 1962 عنوان قهرمانی جام باشگاه های اروپا را به دست آورده اما در فرمت جدید این مسابقات که با نام لیگ قهرمانان شناخته می شود، توفیقی نداشته است.

طارمی در آستانه رکوردشکنی

ملی پوش ایرانی ریوآوه در این فصل فراتر از انتظارات ظاهر شده و پیشرفت بسیار خوبی داشته است. طارمی با انتقالی آزاد راهی ریوآوه شد و فروش او می تواند سود خوبی نصیب باشگاه کند. از سوی دیگر اگر باشگاه با کمک او بتواند رتبه چهارم جدول را به دست آورد و سهمیه لیگ اروپا را بگیرد از این اتفاق نیز بهره مالی قابل توجهی خواهد برد که می تواند کمک بزرگی برای اقتصاد این باشگاه پرتغالی باشد. او در این فصل لیگ پرتغال 13 گل به ثمر رسانده و نیم نگاهی هم به آقای گلی این مسابقات دارد که البته برای رسیدن به این هدف باید فاصله چهار گله اش با وینیسیوس، مهاجم برزیلی بنفیکا در صدر جدول را در هفته های باقی مانده جبران کند.

او در آخرین بازی اش در ترکیب ریوآوه باز هم نمایشی درخشان ارائه کرد و تیمش به لطف دبل او توانست در دیداری پرگل با نتیجه 4 بر 3 براگا، یکی از رقبایش در راه کسب سهمیه لیگ اروپا را شکست دهد. طارمی در این دیدار دو گل آخر تیمش را به ثمر رساند که البته دومین گلش در دقیقه 6+90 از روی نقطه پنالتی بود که نشان می دهد او به خوبی توانسته با درخشش در این لیگ اروپایی، اعتمادبه نفسش را بالا ببرد.

این دو گل او را در آستانه شکستن یک رکورد نیز قرار داده است. طارمی در هر چهاری بازی قبلی تیمش در لیگ پیروز به گلزنی شده و حالا از این حیث در کنار بازیکنانی چون ژوائو نووایس و ژوائو توماس، مهاجمان سابق ریوآوه قرار گرفته است. اگر او بتواند در دیدار فردا شب تیمش برابر ژیل ویسنته باز هم گلزنی کند با رکورد آرماندو فاتی، ستاره سال های دور این باشگاه که در فصل 84-1983 پیروز شد در پنج بازی پیاپی برای این تیم گلزنی کند، برابری خواهد کرد.

او همچنین با 13 گلی که برای ریوآوه به ثمر رسانده سومین رکورد در تاریخ باشگاه را در اختیار دارد. آرماندو فاتی در فصل 83-1982 با 20 گل و ژوائو توماس در فصل 2011-2010 با 16 گل بهترین آمار را در تاریخ فوتبال این باشگاه از لحاظ گلزنی در طول یک فصل در اختیار دارند و طارمی با توجه به فرایند خوبی که در پیش گرفته حداقل شانس رسیدن به رتبه دوم این فهرست را دارد.

طارمی با انتخاب ریوآوه در ابتدای فصل، در راستا درستی قدم برداشت. در همان هفته های ابتدایی کارلوس کارواخال، سرمربی ریوآوه با تمجید از ستاره ایرانی تیمش گفته بود که طارمی در طول تابستان پیشنهادهای مالی خوبی از تیم های مختلف دریافت کرده بود، اما با حضور در ریوآوه ثابت کرد که به دنبال مسائل مالی نیست و در تلاش است تا با حضور در فوتبال اروپا، بیش از گذشته پیشرفت کند. هدفی که حالا تنها پس از یک فصل محقق شده و او در آستانه حضور در یکی از بهترین تیم های فوتبال پرتغال است و با ادامه این فرایند می تواند حتی به لیگ های بهتری هم نقل مکان کند.

منبع:فرهیختگان

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13312

به "طارمی سومین بازیکن گران قیمت تاریخ ایران می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارمی سومین بازیکن گران قیمت تاریخ ایران می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید