طرز تهیه شیرینی اکلر

به گزارش مجله آزمون اول، امروز قصد داریم روش تهیه شیرینی اکلر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه شیرینی اکلر

مواد خمیر:

1 لیوان آب

1 لیوان آرد

100 گرم کره

کمی وانیل

2 حبه قند

یک پنس نمک

4 عدد تخم مرغ عظیم

مواد کرم:

1 لیتر شیر

4 قاشق غذاخوری آرد

3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

نصف لیوان شکر

1 زرده تخم مرغ

50 گرم کره

1 بسته پودر کرم شانتی

برای روی اکلر:

150 گرم شکلات ذوب شده

طرز تهیه:

برای تهیه خمیر، آب و کره را داخل قابلمه بریزید، شکر و نمک را نیز اضافه کنید و روی اجاق گاز بزارید. وقتی کره آب شد و آب جوش ریز زد آرد و وانیل را اضافه نموده و با قاشق چوبی سریع و مدام هم بزنید و بپزید تا به خوبی مخلوط شوند و خمیر جمع گردد . پنج تا 8 دقیقه هم بزنید و خمیر را باز و بسته کنید (در اصطلاح خمیر را داغ بزنید).

وقتی خمیری نرم و لطیف به دست آوردید قابلمه را از روی گاز بردارید و ده دقیقه صبر کنید تا از داغی بیفتد و ولرم گردد. سپس 4 عدد تخم مرغ را یکی یکی در خمیر بشکنید و با همزن برقی هم بزنید تا تخم مرغ ها به خورد خمیر بروند (دقت کنید خمیر نباید زیاد شل و یا سفت باشید برای همین باید تخم مرغ ها را یکی یکی و با کنترل اضافه کنید) و بعد از آماده شدن خمیر آنرا داخل قیف بریزید و داخل سینی فر را کاغذ روغنی بیاندازید و خمیر را با قیف به نوار هایی روی کاغذ روغنی پایپ کنید.

سپس انگشت خود را با آب مرطوب نموده و لبه ها و کنار های آن ها را صاف کنید.

من از این مقدار مواد 24 عدد نان اکلر به دست آوردم. سپس نان های اکلر را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه و به مدت 35 تا 40 دقیقه و با تنظیم شعله پایین و بالا بپزید و درب فر را اصلا باز نکنید تا به خوبی بپزند و سرخ و ترد وخشک شوند.

برای تهیه کرم شکر، شیر، آرد، نشاسته و زرده تخم مرغ را در یک قابلمه بریزید و هم بزنید و روی اجاق گاز مداوم و با کنترل هم بزنید و بپزید تا غلیظ گردد و یکدست و منسجم گردد. وقتی کرم به غلظت دلخواه رسید از روی گاز بردارید و کره و وانیل را اضافه نموده و هم بزنید و ده دقیقه صبر کنید تا خنک گردد.

بعد پودر کرم شانتی رو بهش اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. نان ها را با چاقو از وسط برش بزنید و به یاری قیف وسطشان خامه بریزید. ورویشان را با شکلات ذوب شده تزیین کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15367

به "طرز تهیه شیرینی اکلر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی اکلر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید