عرضه 30 هزار تن برنج وارداتی در بازار

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : عباس قبادی خاطرنشان کرد، براساس آخرین مصوبه 30 هزار تن برنج وارداتی از محل ذخایر کشور در سطح استان ها با قیمت تحویل به فروشگاه ها 17 هزار تومان و برای مصرف کننده 18 هزار و 500 تومان توزیع گردد.

عرضه 30 هزار تن برنج وارداتی در بازار

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در بحث روغن یک وقفه ای در فراوری بوجود آمده که از هفته گذشته تقریباً با افزایش فراوری و عرضه محصول به بازار در حال حل شدن است و تا سرانجام هفته درباره روغن خوراکی مسئله ای نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگاران، عباس قبادی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: گفت: مصوب شد 30 هزار تن برنج وارداتی از محل ذخایر کشور در سطح استان ها با قیمت تحویل به فروشگاه ها 17 هزار تومان و برای مصرف نماینده 18 هزار و 500 تومان توزیع گردد.

دبیر ستاد تنظیم بازار اضافه نمود: در بحث برنج تزریق 30 هزار تن به بازار حتما تأثیرگذار خواهد بود و استان ها می توانند نسبت به تحویل برنج اقدام نمایند.

وی گفت:گزارش های مربوط به 100 قلم کالا در این نشست مطرح شد و نسبت به ماه گذشته غیر از یکی دو قلم کالا در بیشتر کالا ها ثبات نسبی قیمت را در بازار شاهد هستیم.

قبادی همچنین اضافه نمود: بخشی از کالا های رسوبی هم در گمرک با کوشش هایی که انجام شد مصوب شد که از فردا با حداقل تشریفات ترخیص شوند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: این کالا ها شامل کالا های اساسی و واسطه ای است که ورود آن ها به بازار تأثیرگذار خواهد بود.

قبادی به موضوع روغن خوراکی در کشور هم اشاره نمود و اضافه نمود: در بحث روغن یک وقفه ای در فراوری بوجود آمده که از هفته گذشته تقریباً با افزایش فراوری و عرضه محصول به بازار در حال حل شدن است و تا سرانجام هفته درباره روغن خوراکی مسئله ای نخواهیم داشت.

وی مشکل تحویل روغن خام به کارخانه ها را یکی از دلایل بوجود آمدن این مشکل دانست و گفت: این مشکل حل شده و فراوری در حال اجرا است.

قبادی به قیمت مرغ در بازار اشاره نمود و اضافه نمود: در بحث جوجه ریزی مسائلی وجود دارد و وقتی فراوری کم باشد عرضه هم کم می گردد.

دبیر ستاد تنظیم بازار تاکید نمود: قرار شده مشکل مرغداران حل گردد و جوجه ریزی افزایش یابد و هر چه به انتهای سال برسیم فراوری مرغ بیشتر خواهد شد.

وی گفت: همه دستگاه ها در زمینه های مختلف از جمله تأمین ارز و تخصیص آن باید یاری نمایند تا مسائل به حداقل برسد، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت هم در زمینه نظارت فعال خواهند بود تا مسئله ای در بازار نداشته باشیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت در مواد شوینده و محصولات لبنی را منتفی دانست و اضافه نمود:، چون صادارت محصولات لبنی بیشتر شده و قیمت شیرخام هم برای کارخانه ها افزایش یافته نوساناتی را در بازار شاهد بودیم، اما قیمت کالا هایی که مشمول قیمت گذاری بودند هیچ تغییری نداشته است.

قبادی گفت: قرار است در روز های آینده در خصوص موضوع لبنیات تصمیم گیری گردد، اما هرگونه افزایش قیمت برای محصولات لبنی منتفی است و مورد تأیید نخواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18037

به "عرضه 30 هزار تن برنج وارداتی در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه 30 هزار تن برنج وارداتی در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید