فواید پوره سیب زمینی برای نوزاد

به گزارش مجله آزمون اول، از فواید پوره سیب زمینی برای نوزاد می توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، محافظت از کبد و پوست و بهبود سوختگی های پوستی اشاره نمود که از سن 7 تا 10 ماهگی به نوزاد داده می گردد. در این مقاله نحوه درست کردن پوره سیب زمینی برای نوزادان را آموزش می دهیم.

فواید پوره سیب زمینی برای نوزاد

خبرنگاران | سوریس مادر و کودک - پوره سیب زمینی یک غذای عالی برای نوزادان است، زیرا هم به اندازه کافی نرم بوده و هم کمترین حساسیت غذایی را ایجاد می نماید. البته آغاز تغذیه با پوره سیب زمینی برای نوزاد ممکن است با کمی دردهای شکمی همراه باشد.

پوره سیب زمینی سرشار از پتاسیم است که ترکیب کردن آن با بعضی از سبزیجات برای بچه ها بسیار مفید است. از مزایای پوره سیب زمینی برای نوزادان، می توان به بهبود دستگاه گوارش، حفاظت از کبد، خواص ضد ویروسی، حفاظت از پوست و بهبود سوختگی پوست اشاره نمود. از آنجا که سیب زمینی در بیشتر شرایط آب و هوایی رشد می نماید؛ از سبزیجات اصلی در بسیاری از کشور هاست.

چه سنی پوره سیب زمینی برای نوزادان مناسب است؟

سیب زمینی یکی از سبزیجات تازه است که می تواند به راحتی در رژیم غذایی کودک قرار گیرد. هضم سیب زمینی آسان است و انرژی لازم برای فعالیت های کودک را فراهم می نماید. اما با توجه به کالری بالا و موادمغذی کمتر، بهتر است سیب زمینی در سن 7 تا 10 ماهگی به کودک داده گردد. برای آغاز می توانید چند قاشق چای خوری از پوره سیب زمینی به کودک خود بدهید و یا به غذای او اضافه کنید.

چگونه پوره سیب زمینی برای نوزاد درست کنیم؟

  1. تمامی ظروفی که می خواهید در آن پوره سیب زمینی درست کنید را ضدعفونی کنید. می توانید آن ها را در آب گرم بجوشانید.
  2. سیب زمینی ها را با آب سرد بشویید. پوست سیب زمینی را با برس مخصوص سبزیجات از خاک و دیگر آلودگی ها پاک کنید تا همه آلودگی ها و آفت کش های به جامانده از سطح سیب زمینی پاک گردد.
  3. پوست سیب زمینی ها را جدا کنید و آنها را به اندازه های مکعبی کوچک، خرد کنید.
  4. سپس سیب زمینی های خرد شده را بخار پز کنید. گاهی دیده می گردد که سیب زمینی یا سبزیجات را با آب جوش می پزند، ولی بهتر است این کار را نکنید، زیرا با جوشاندن، تمامی املاح و ویتامین های ضروری در آن به همراه آب آن دور ریخته می گردد، پس بهترین روش برای پخت سبزیجات و سیب زمینی، بخار پز کردن است.
  5. پس از پختن، سیب زمینی ها باید بسیار نرم شده باشد تا بتوانید با یک قاشق آنها را له کنید (می توانید سیب زمینی ها را در غذاساز یا مخلوط کن، له کنید).
  6. مقداری شیر مادر یا شیر خشک را به آن اضافه کنید.
  7. پوره سیب زمینی شما آماده است. می توانید از بعضی طعم دهنده های گیاهی مانند سبزیجات سبز (لوبیا سبز، نخود فرنگی) یا زرد (هویج) در آن بهره ببرید.
  8. بهتر است پوره سیب زمینی را با نخود فرنگی، لوبیا سبز، کلم بروکلی، هویج، مرغ، گوشت گوسفند یا گوساله مخلوط کنید.
  9. می توانید پوره سیب زمینی را حدبیشتر به مدت سه روز در یخچال نگهداری کنید.

نکته مهم: سیب زمینی هایی را انتخاب کنید که لکه و ترک نداشته باشند. همچنین از خریدن سیب زمینی هایی که جوانه های در حال رشد دارند، پرهیز کنید.

فواید سیب زمینی برای نوزادان چیست؟

100 گرم سیب زمینی به طور متوسط 77 کیلوکالری، انرژی دارد. سیب زمینی غنی از مواد معدنی، ویتامین ها، کاروتنوئید ها و فنول های طبیعی است. از خواص سیب زمینی، میزان کربوهیدرات بالای آن است که منجر به شهرت آن شده است.

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش

سیب زمینی دارای قندهای قلیایی بالایی است که این قندها می تواند سطح اسیدهای بدن را کاهش دهند. این برای نوزادان و بچه ها نوپا بسیار خوب است زیرا اسیدیته بر بدن آن ها تاثیر می گذارد. همچنین سیب زمینی می تواند منجر به تحریک رشد باکتری های مفید در روده گردد.

  • محافظت از کبد

مطالعات نشان می دهد که سیب زمینی برای محاظت از کبد، مطلوب است. گفته می گردد خوردن سیب زمینی با پوست برای بیماری های کبد به طرز چشمگیری مفید است.

  • خواص ضد ویروسی سیب زمینی

سیب زمینی دارای آنتوسیانین است که این ماده رشد ویروس های آنفولانزا را متوقف می نماید.

  • محافظت از پوست

ویتامین C، نشاسته و آنزیم های موجود در سیب زمینی برای تغذیه پوست و محافظت از آن بسیار مفید است. گفته می گردد آب سیب زمینی خاصیت ضدعفونی نمایندگی دارد که می تواند منجر به درخشندگی و شفافیت پوست گردد.

  • بهبود سوختگی های پوستی

سیب زمینی برای سوختگی های درجه یک مفید است. یک قطعه سیب زمینی را به مدت 15 دقیقه تا 1 ساعت بر محل سوختگی قرار دهید. همچنین سیب زمینی برای التهابات پوستی ناشی از نیش حشرات و درماتیت بسیار موثر است.

سخن آخر خبرنگاران با پدر و مادرها ...

همواره قبل از معرفی و مصرف غذای جدیدی برای نوزاد خود، درباره حساسیت های غذایی آن ماده غذایی با متخصص نوزاد خود صحبت کنید. از طرفی بعضی از پزشکان پوره های بعضی از سبزیجات مانند اسفناج و هویج را پیشنهاد نمی نمایند، زیرا این سبزیجات تازه، مقادیر زیادی نیترات دارند که برای نوزاد مضر است. برای آغاز غذای کمکی نوزاد خود، سن مناسب را رعایت کرده و زودتر از موقعی که مشاور یا پزشک دستور آغاز غذای کمکی را داده است، در این مورد اقدام نکنید.

بیشتر بخوانید:

برگرفته از: parents و mylittlemoppet و parentinghealthybabies

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21278

به "فواید پوره سیب زمینی برای نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید پوره سیب زمینی برای نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید