مذاکره برای برقراری دوباره راستا ریلی ایران و ترکیه ، قطارهای گردشگری به زودی راه اندازی می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، مذاکرات با کشور ترکیه در زمینه راه اندازی مجدد راستا ریلی دو کشور برای قطارهای مسافری را به زودی آغاز می کنیم.

مذاکره برای برقراری دوباره راستا ریلی ایران و ترکیه ، قطارهای گردشگری به زودی راه اندازی می گردد

میر حسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه باربری ریلی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز متوقف نشده و ادامه دارد گفت: جابه جایی کالا به وسیله بخش ریلی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام می گردد و هیچ توقفی در این زمینه وجود نداشت.

او ادامه داد: جابه جایی مسافران در بخش حمل ونقل ریلی بین المللی در کشور ترکیه با شیوع ویروس کرونا متوقف شده و همچنان منتظر هستیم با ارائه پروتکل های بهداشتی به دو کشور این راستا ریلی را مجدد راه اندازی کنیم.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه با بهتر شدن شرایط کرونایی در هر دو کشور به طور قطع این راستا ریلی راه اندازی می گردد گفت: مذاکرات با کشور ترکیه در این زمینه را به زودی آغاز می کنیم و نتیجه آن هم اعلام خواهد شد.

موسوی به راه اندازی قطار گردشگری در شهرهای مختلف هم اشاره نمود و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود مسافر برای مدتی فعالیت این قطارها متوقف شده بود. اخیرا تقاضا در این راستاها ایجاد شده و با توجه به آنکه این قطارها به شرکت های گردشگری واگذار شده بود راه آهن فقط نقش نظارتی بر فعالیت آن ها دارد.

معاون مسافری شرکت راه آهن اظهار کرد: جابه جایی مسافران در این بخش با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گردد.

او توضیح داد: هم اکنون قطار گردشگری در راستا لرستان راه اندازی شده و به زودی و با افزایش تقاضا، قطار گردشگری در راستا رشت هم راه اندازی می گردد.

موسوی با اشاره به اینکه قیمت این قطارهای گردشگری تکلیفی نبوده و بر اساس پذیرایی داخل قطار از جمله صبحانه، ناهار، چاشت مشخص می گردد اضافه کرد: راه آهن بر فعالیت تمامی این شرکت های حمل ونقلی نظارت دارد تا قیمت ها به صورت غیر قانونی و یا غیر متعارف افزایش نیابد.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی در بخش ریلی به صورت کامل رعایت می گردد اضافه کرد: در ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مشکلاتی در این حوزه وجود داشت، اما به مرور با برگزاری جلسات مختلف این موانع برطرف شده و هم اکنون به صورت کامل تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی رعایت می گردد.

موسوی اظهار کرد: واگن های قطار در بخش مسافری و باری در مبدا و مقصد به صورت کامل و به وسیله تونل های مخصوص، ضدعفونی می گردد.

منبع:خبرنگاران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: چمدان
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13008

به "مذاکره برای برقراری دوباره راستا ریلی ایران و ترکیه ، قطارهای گردشگری به زودی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره برای برقراری دوباره راستا ریلی ایران و ترکیه ، قطارهای گردشگری به زودی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید