مرگ ستاره بر باد رفته و بازیگر برنده اسکار در 104 سالگی

به گزارش مجله آزمون اول، الیویا دی هاویلند، ستاره سینمای آمریکا و از آخرین بازماندگان دوران طلایی هالیوود در سن 104 سالگی در پاریس از دنیا رفت.

مرگ ستاره بر باد رفته و بازیگر برنده اسکار در 104 سالگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، دی هاویلند که یکی دو هفته پیش شمع تولد 104 سالگی خود را خاموش کرد، بیش و پیش از هر چیز با بازی در درام تاریخی بر باد رفته در 1939 در نقش ملانی همیلتن ویلکس به یاد آورده می شود. هر چند دو جایزه اسکار خود را چند سال بعد به دست آورد.

دی هاویلند در توکیو به دنیا آمد و در کالیفرنیا بزرگ شد. خواهر کوچک ترش جون فونتین هم بازیگر بود و خودش نخستین بار در 1935 در اقتباسی از رویای شب نیمه تابستان به کارگردانی مکس راینهارت برابر دوربین رفت. در هشت فیلم از جمله کاپیتان بلاد و ماجراهای رابین هود با ارول فلین همبازی همبازی بود.

در 1946 با هر کسی سوی خودش و سه سال بعد با وارثه دو اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برد و در تاریخ جاودانه شد. دی هاویلند و فونتین تنها خواهران بازیگر تاریخ سینما هستند که هر دو برنده جایزه اسکار نقش اول شده اند. در میانه های دهه 1950 برای همیشه به پاریس رفت تا در فرانسه زندگی کند اما تا حدود دو دهه بعد بازیگری و سینما را کنار نگذاشت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14192

به "مرگ ستاره بر باد رفته و بازیگر برنده اسکار در 104 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ ستاره بر باد رفته و بازیگر برنده اسکار در 104 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید