مقام بهداشتی آمریکا: اگر دولت محدودیت ها را زودتر اجرا می کرد انسان های زیادی نجات می یافتند

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر مؤسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا بار دیگر از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا به شدت انتقاد نموده است.

مقام بهداشتی آمریکا: اگر دولت محدودیت ها را زودتر اجرا می کرد انسان های زیادی نجات می یافتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، آنتونی فوچی مدیر مؤسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: آمریکا می توانست جان انسان های زیادی را نجات دهد اگر دولت از اوایل فوریه قوانین و مقررات مربوط به رعایت فاصله اجتماعی را اجرا می کرد ولی این توصیه ها در آن موقع با مخالفت روبرو شد.

فوچی در مصاحبه با شبکه سی ان ان اضافه کرد: من و سایر کارشناسان بهداشت و سلامت آمریکا 21 فوریه به این جمع بندی رسیده بودیم که دولت ترامپ باید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اقدامات و تدابیر قاطع و سختگیرانه ای را اتخاذ و اجرا کند.

وی تاکید نمود: همان طور که بارها گفته ام، ما این بحران را کاملاً از منظر بهداشت و سلامت زیر نظر داشتیم. ما توصیه ای را مطرح کردیم. بیشتر اوقات به توصیه ها عمل می گردد و گاهی اوقات هم نه. این چیزی بود که رخ داد.

این مقام ارشد بهداشت و سلامت دولت ترامپ، توضیح داد: می توانید به صورت منطقی بگویید که اگر این فرایند زودتر اتخاذ و اجرا می شد، جان تعداد زیادی از مردم آمریکا نجات می یافت. بی شک کسی نمی خواهد این واقعیت را انکار کند ولی چیزی که برای اتخاذ چنین تصمیماتی رخ داد، بسیار پیچیده است.

تا به امروز بیش از 560 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و 22 هزار نفر نیز جان باخته اند. شیوع این ویروس موجب شده تا ده ها ایالت و شهر آمریکا در قرنطینه سراسری قرار گیرد و بسیاری از کسب و کارهای غیرضروری تعطیل گردد. این مسئله موجب افزایش نرخ بیکاری در آمریکا شده است.

این در شرایطی است که روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد: آلکس آزار وزیر بهداشت عمومی آمریکا بارها به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره تهدید و احتمال شیوع ویروس کرونا هفته ها قبل از آنکه ترامپ عملاً اقدامی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام دهد، هشدار داده بود.

واشنگتن پست نیز نوشت: در اوایل ژانویه وزیر بهداشت آمریکا به وسیله رابرت ردفیلد مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا درباره خطر و تهدید ناشی از این ویروس هشدار داده بود. آزار سپس گزارشی را به کاخ سفید ارسال نموده و شورای امنیت ملی را در جریان تازه ترین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا قرار داده است.

نیویورک تایمز اضافه کرد: آزار برای نخستین بار 18 ژانویه درباره تهدید ویروس کرونا به ترامپ هشدار داده است، زمانی که رئیس جمهور آمریکا در استراحتگاه خود در فلوریدا به سر می برد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9785

به "مقام بهداشتی آمریکا: اگر دولت محدودیت ها را زودتر اجرا می کرد انسان های زیادی نجات می یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام بهداشتی آمریکا: اگر دولت محدودیت ها را زودتر اجرا می کرد انسان های زیادی نجات می یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید