واکنش چهار استان جنوب یمن به اعلام خودمختاری شورای انتقالی

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا نوشت: از میان 8 استان در جنوب یمن، چهار استان امروز (یکشنبه) با اعلام خودمختاری و شرایط فوق العاده در این استان ها توسط شورای انتقالی مخالفت کردند. این در حالی است که نیروهای وابسته به این شورا برخی از مراکز دولتی در استان عدن را به کنترل خود درآوردند.

واکنش چهار استان جنوب یمن به اعلام خودمختاری شورای انتقالی

خبرگزاری سبأ یمن، مسؤولان محلی استان ابین واقع در جنوب یمن اعلام کردند که به صورت کامل با بیانیه شورای انتقالی درباره خودمختاری در استان های جنوبی و شرایط فوق العاده مخالف هستند. هیچ طرفی نمی تواند چنین اقداماتی اتخاذ کند و این تنها در اختیار رئیس جمهوری است.

به همین دلیل، مسؤولان استان شبوه واقع در جنوب شرق یمن نیز اقدام مذکور شورای انتقالی را خودکشی و مخالفت با توافق ریاض و نتایج آن عنوان کردند.

مسؤولان استان ارخبیل سقطری در جنوب یمن هم با اعلام اینکه بیانیه شورای انتقالی کودتایی علیه دولت مستعفی و توافق ریاض است، بر حمایت از رهبری سیاسی و دولت مستعفی به رهبری عبد ربه منصور هادی تأکید کردند.

مسؤولان استان المهره در شرق یمن هم مخالفت خود را با اقدام مذکور شورای انتقالی و نیز حمایت خود را از دولت مستعفی اعلام کردند. آنها با کشاندن استان های جنوبی به باتلاق خشونت و ویرانی مخالفت کردند.

روز شنبه شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) اداره خودمختاری و شرایط فوق العاده در تمامی استان های جنوبی اعلام کرد و قرار شده این حالت فوق العاده از روز شنبه مورخ 2020/4/25 مصادف با دوم رمضان 1441 ه. اجرایی شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این راستا نیروهای وابسته به شورای انتقالی امروز (یکشنبه) بر تأسیسات حاکمیتی در استان عدن در جنوب یمن کنترل یافتند.

نیروهای موسوم به کمربند امنیتی در عدن در صفحه فیس بوک خود نوشتند، تیپ طوفان در راستای اجرای دستورات رهبری شورای انتقالی کنترل مراکز دولتی در عدن از جمله بانک ها، بنادر و فرودگاه را به دست گرفت و تصمیمات برای کنترل تمامی مقرها و اداره های دولتی در سراسر استان های جنوب یمن در سایه ناکامی و فساد دولت مستعفی است.

اوسان العنشلی از رهبران تیپ طوفان در صفحه نیروهای کمربند امنیتی از همه شهروندان خواست با نیروهای امنیتی در حفظ امنیت و ثبات عدن همکاری کنند.

به همین دلیل، نیروهای تیپ یکم حمایت و پشتیبانی، پالایشگاه ها، بندر الزیت و سایر نهادهای دولت در غرب عدن را به کنترل خود درآوردند.

همچنین نیروهای وابسته به شورای انتقالی امروز و تنها چند ساعت پس از اعلام خومختاری شورای انتقالی، مقر بانک مرکزی در استان عدن را محاصره کردند.

یک منبع در میان مسؤولان محلی عدن گفت، تعدادی از خودروهای نظامی وابسته به نیروهای کمربند امنیتی ورودی های این بانک در شهر کریتر را محاصره کردند و در پی آن تنشی میان نگهبانان بانک مرکزی و نیروهای محاصره کننده رخ داد.

شورای انتقالی اعلام کرد، به دلیل افزایش حجم توطئه ها و دسیسه ها که انقلاب، مسأله و بافت اجتماعی ما را هدف قرار داده و به دنبال افزایش درد و رنج ملت یمن است، این اقدامات را اجرایی می کند.

این شورا در ادامه اعلام کرد، حقوق کارمندان نهاد نظامی و امنیتی، بازنشسته ها و غیرنظامیان از چند ماه پیش پرداخت نشده است، خانواده های شهدا مورد حمایت قرار نگرفته و زخمی ها درمان نشده اند و علاوه بر حمایت از تروریسم و گروه های تندرو تلاش می شود اتحاد ملی از هم گسسته شود.

310 310

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10407

به "واکنش چهار استان جنوب یمن به اعلام خودمختاری شورای انتقالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چهار استان جنوب یمن به اعلام خودمختاری شورای انتقالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید