واکنش کشورها به انفجار بیروت

به گزارش مجله آزمون اول، انفجار بزرگ امروز در بیروت رسانه ها و مردم بسیاری کشورها را در شوک فرو برد. در این میان سران و مقامات کشورهای ایران، عراق، روسیه و فرانسه و بعضی دیگر کشورها به حادثه انفجار بندر بیروت واکنش نشان دادند.

واکنش کشورها به انفجار بیروت

به گزارش خبرنگاران واکنش بعضی کشورها را در ادامه بخوانید.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در غم عظیم لبنان عزیز، شریک هستیم و در کنار مردم سرافراز و مقاوم آن برای هرگونه یاری و مساعدت ایستاده ایم.

محمد جواد ظریف در پیغامی توئیتری خطاب به مردم لبنان نوشت: ذهن و دعای ما با مردم عظیم و مقاوم لبنان است. ایران همانند همواره آماده است به هر نحوی که ضروری باشد یاری رسانی کند. ظریف در این پیغام تصریح نموده: لبنان قوی بمان

ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: فرانسه در کنار لبنان ایستاده است و همواره چنین خواهد بود. یاری های فرانسه در راه است.

پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز بیان نمود : روسیه در اندوه ملت لبنان شریک است. مراتب همدلی من با خانواده و دوستان قربانیان حادثه و آرزوی بهبودی فوری برای آسیب دیدگان را به اطلاع آنها برسانید.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در واکنش به این انفجار گفت: تاکید می کنیم که همراه لبنان در شرایط کنونی هستیم.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز گفت: این حادثه عظیم که در بندر بیروت رخ داد و تعداد زیادی کشته و زخمی داشت باعث ناراحتی ما شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14641

به "واکنش کشورها به انفجار بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کشورها به انفجار بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید