ورزش ایران در انتظار تشکیل ستاد عالی بازی های آسیایی، دغدغه سجادی چه زمانی برطرف می شود؟

به گزارش مجله آزمون اول، تشکیل ستاد عالی بازی های آسیایی یکی از اولویت های ورزش ایران در فاصله 9 ماه تا آغاز این رویداد است که البته هنوز خبری از آن نیست.

ورزش ایران در انتظار تشکیل ستاد عالی بازی های آسیایی، دغدغه سجادی چه زمانی برطرف می شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نوزدهمین دوره بازی های آسیایی، 19 شهریور تا 3 مهر 1401 به میزبانی شهر هانگژو در کشور چین برگزار خواهد شد. کاروان ایران قرار است برای شانزدهمین بار در این رویداد بزرگ ورزشی قاره کهن شرکت و امیدوار است بتواند رتبه ای بهتر از ششمی دوره قبل را کسب کند و مدال هایی بیشتر از 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز بازی های 2018 جاکارتا را بدست بیاورد.

یکی از اقدامات اولیه برای این رقابت ها، تشکیل ستاد عالی این بازی ها است؛ ستادی که باید از سوی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود اما تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است. اهمیت تشکیل ستاد عالی بازی های آسیایی از آن جهت است که تصمیمات کلان پیرامون کاروان اعزامی و سایر مسائل با نشست مشترک مسئولان وزارت ورزش، کمیته المپیک و کمیته پارالمپیک اتخاذ می شود.

تشکیل این ستاد یکی از اولویت های حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بود. ملی پوش سابق دوومیدانی ایران که اولین چهره ورزشی منصوب شده برای وزارت ورزش نیز محسوب می شد، 16 شهریور گفته بود: یکی از مسائل مهمی که هر روز به آن فکر می کنم، تشکیل ستاد عالی بازی های آسیایی است. تشکیل این ستاد یکی از اولویت ها و دغدغه های وزیر تازه نفس ورزش است، اما پس از گذشت 3 ماه از این اظهار نظر، هیچ خبری از تشکیل ستاد عالی بازی ها نشده است.

این درست است که کمیته ملی المپیک جلسات فنی و کارشناسی خود درباره بازی های آسیایی را آغاز کرده، اما بدون شک تصمیمات اصلی از جمله کیفیت و کمیت کاروان اعزامی، رشته های مدنظر برای حضور در این رویداد و ... باید در ستاد عالی گرفته شود. ورزش ایران چشم انتظار راه اندازی و تشکیل این ستاد است. باید دید در نهایت چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد چرا که هر روز که می گذرد، به ضرر ورزش ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32217

به "ورزش ایران در انتظار تشکیل ستاد عالی بازی های آسیایی، دغدغه سجادی چه زمانی برطرف می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش ایران در انتظار تشکیل ستاد عالی بازی های آسیایی، دغدغه سجادی چه زمانی برطرف می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید