کرونا کدام مقامات غربی را راهی قرنطینه نموده است؟

به گزارش مجله آزمون اول، آمارهای رسمی حاکی از آن است که ویروس همه گیر کرونا به مقامات غربی هم رحم ننموده و گریبان بسیاری از آن ها را گرفته و راهی قرنطینه نموده است.

کرونا کدام مقامات غربی را راهی قرنطینه نموده است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا که حدود چند هفته ای است در اتحادیه اروپا و بیش از 120 کشور جهان جولان می دهد و تاثیرات سیاسی، مالی و اجتماعی زیادی را با خود همراه داشته است هیچ حد و مرزی نشناخته و حتی بسیاری از مقامات بلندپایه جهان را درگیر خود نموده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده این بیماری به اعضای کابینه و نهادهای مهم بسیاری دولت های جهان از جمله فرانسه، آمریکا، استرالیا و آلمان هم نفوذ نموده و بعضی مقامات بلندپایه این کشورها را خانه نشین و به قرنطینه فرستاده است.

بر اساس آمارهای رسمی که تا به حال منتشر شده است خاویر سولانا دبیرکل سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته است.

سولانا 77 سال دارد و از 1995 الی 1999 به عنوان دبیرکل ناتو و از 1999 الی 2009 عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را داشت.

بعضی رسانه های آمریکایی هم از احتمال ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این بیماری خبر می دهند. این رسانه ها نوشته اند که حزب جمهوری خواه آمریکا این موضوع را به صورت خصوصی و به وسیله ایمیل به دیگر افرادی که در یک مهمانی با حضور ترامپ و چند تن از مقامات کشورها که تست کرونایشان مثبت اعلام شده است اطلاع داده است.

ترامپ در دو روز گذشته از نزدیک با دونفری تماس داشته که تست کرونایشان مثبت اعلام شده است.

همچنین ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور دونالد ترامپ که هفته گذشته با وزیر کشور استرالیا که درگیر کرونا شده است ملاقات نموده بودند هم در حالت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

معاون دفتر رسانه ای کاخ سفید روز آدینه با تأیید خبر قرنطینه خانگی ایوانکا ترامپ مدعی شد که پزشکان کاخ سفید گفته اند که ایوانکا ترامپ نیازی به قرنطینه خانگی ندارد.

وزیر کشور استرالیا هم از دیگر مقاماتی است که اخیرا رسانه های غربی از مثبت شدن تست کرونای وی اطلاع دادند. پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا که هفته گذشته برای شرکت در یک نشست امنیتی-اطلاعاتی مشترک به واشنگتن سفر نموده و در جریان این سفر با ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا و ایوانکا ترامپ دختر و مشاور دونالد ترامپ ملاقات نموده بود، روز آدینه از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای خود اطلاع داد.

وزیر کشور استرالیا روز آدینه ششم مارس (16 اسفند) در واشنگتن حضور داشته و در نشستی مشترک با تنی چند از مقامات امنیتی کشورهای کانادا، نیوزیلند، انگلیس و آمریکا شرکت نموده است.

کرونا همچنین جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و همسرش سوفی ترودو را هم به قرنطینه فرستاده است. دفتر نخست وزیر کانادا اواخر روز پنج شنبه اظهار داشت که آزمایش کرونای سوفی ترودو پس از بازگشت از لندن مثبت شده است.

کرونا همچنین به کابینه دولت انگلیس هم سرایت نموده است. بر اساس آمارهای رسمی تست کرونای نادین دورسس معاون وزیر بهداشت انگلیس به ویروس کرونا هم مثبت اعلام شده و او نیز در قرنطینه قرار گرفته است.

همچنین رسانه های محلی روز آدینه (23 اسفند) اطلاع دادند که آزمایش کرونای ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل هم مثبت شده است. آزمایش مثبت بولسونارو به کرونا بعد از آن اعلام شد که قابیو وان گارتن، دستیار رسانه ای وی پس از سفر به همراه او به آمریکا ابتلایش به کرونا تایید شد.

لودویک اوربان، نخست وزیر موقت رومانی هم روز آدینه اظهار داشت که وی و رهبران ارشد حزب پس از آنکه یکی از همکاران حزبی از لحاظ آزمایش کرونا مثبت شد خود را به صورت داوطلبانه قرنطینه می نمایند. آزمایش ویرژیل چیتاک، عضو مجلس سنای رومانی که خیرا در جلسه خبری حزبی شرکت داشت مثبت شده است.

کرونا همچنین به کابینه دولت اسپانیا هم نفوذ نموده و چندی پیش رسانه های محلی اظهار داشتند که تست کرونای ایرنه مونترو، وزیر برابری این کشور هم مثبت شده است. دولت اسپانیا با مثبت شدن آزمایش کرونا مونترو، در صدد است از تمامی وزرای کابینه پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا آزمایش کرونا بگیرد و به همین دلیل پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر اسپانیا نیز قرنطینه شده است.

این ویروس همه گیر به مقامات فرانسوی هم رحم ننموده و چند روز پیش رسانه های محلی اظهار داشتند که فرانک رایستر، وزیر فرهنگ فرانسه هم به این بیماری مبتلا شده و به قرنطینه رفته است.

کرونا همچنین تا به حال به بسیاری از نهادهای مهم غربی از جمله ناتو، بانک مرکزی اروپا، مجلس فرانسه، مجلس آلمان، کمیسیون اروپایی و حتی مقر سازمان ملل در نیویورک هم نفوذ نموده و بعضی کارکنان این نهادها را به قرنطینه فرستاده است.

بعضی رسانه های غربی همچنین از ابتلای چند تن از ژنرال های ارشد ناتو به این بیماری اطلاع داده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8118

به "کرونا کدام مقامات غربی را راهی قرنطینه نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا کدام مقامات غربی را راهی قرنطینه نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید