بیشتر بناهای فرهنگی و هنری کاشمر مستهلک است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: بیشتر بناهای فرهنگی و هنری منطقه فرسوده و مستهلک است چون عمر میانه این ابنیه بیش از 30 سال است.

بیشتر بناهای فرهنگی و هنری کاشمر مستهلک است

علی توکلی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اگرچه تنها مجتمع فرهنگی و هنری فعال و رسمی در شهرستان کاشمر مجتمع سرو کاشمر است که قدمتی حدود 30 سال دارد اما اکنون به خاطر فرسوده بودن قادر به ارائه خدمات مطلوب به هنرمندان نیست.

وی با اشاره به موازی کاری دستگاه های فرهنگی در حوزه نگهداری از فضاهای تاریخی و فرهنگی مطرح نمود: برای برطرف این موازی کاری ها نیازمند تعامل سازنده ای میان سازمان های فرهنگی هستیم.

توکلی مشکل اصلی حوزه فرهنگ و هنر را کمبود اعتبارات دانست و توضیح داد: همواره در کمیته برنامه ریزی شهرستان کمترین اعتبارات به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص پیدا می نماید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر اظهار کرد: تقویت و ارتقای نقش شورای فرهنگی عمومی در سطح شهرستان ها به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری و سیاست گذاری مسائل فرهنگی و هنری می تواند راهگشای بسیاری از معضلات فرهنگی و هنری در سطح شهرستان باشد.

وی کمبود زیرساخت های فرهنگی، اداری و نیروی انسانی به ویژه در شهرستان های تازه تاسیس و بخش های تابعه از جمله در کوهسرخ را که یک سال از شهرستان شدن آن می گذرد، یکی دیگر از مسائل دانست و گفت: متاسفانه هیچ زیرساختی در حوزه فرهنگی و هنری شهرستان های تازه تاسیس و بخش های تابعه آن وجود ندارد.

توکلی بیان نمود: اگر چه موضوع استقلال اداره و نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای شهرستان کوهسرخ پیگیری کردیم اما به خاطر محدودیت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا به امروز نتوانسته ایم استقلال این نمایندگی را حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30180

به "بیشتر بناهای فرهنگی و هنری کاشمر مستهلک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر بناهای فرهنگی و هنری کاشمر مستهلک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید