خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در قزاقستان هستند

به گزارش مجله آزمون اول، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تحولات جاری در قزاقستان یک موضوع داخلی است، اما بعضی طرف های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در این کشور هستند.

خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در قزاقستان هستند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد آخرین شرایط تحولات در قزاقستان گفت: همانطور که پیشتر هم تاکید شد ثبات و امنیت در قزاقستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا امیدواریم فرایند بازگشت آرامش به آن کشور هرچه بیشتر تسریع گردد.

خطیب زاده اضافه کرد: روشن است تحولات جاری در قزاقستان یک موضوع داخلی است، اما بعضی طرف های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در این کشور هستند.

سخنگوی وزارت خارجه در خاتمه ابراز اطمینان کرد که دولت و ملت فهیم کشور دوست، برادر و همسایه قزاقستان با اتحاد داخلی پاسخ مناسب را به کوشش های بدخواهان خارجی خواهند داد.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه بعلاوه امروز (پنجشنبه) در واکنش به تحولات اخیر در جمهوری قزاقستان گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری در قزاقستان را به دقت زیر نظر دارد. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است، یکشنبه 12 دی جمعیت در شهرهای ژانائوزن و آکتائو به خیابان ها آمدند و به قیمت بالای سوخت اعتراض کردند. دو روز بعد، تظاهرات آلماتی را فرا گرفت. اعتراض های گسترده در شهرها و منطقه ها مختلف قزاقستان علیرغم اعلام شرایط فوق العاده در این کشور روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و چندین هزار نفر در شهر آلماتی در قزاقستان علی رغم اعلام شرایط فوق العاده راهپیمایی نموده و با پلیس درگیر شدند.

لازم به ذکر است در پی این تحولات، سخنگوی بانک ملی قزاقستان از توقیف موقت فعالیت تمام موسسات اقتصادی در این کشور اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32170

به "خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در قزاقستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در قزاقستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید