سونامی در ورزش ایران، تغییرات گسترده مدیران ورزش در سال 1400 خبرنگاران

به گزارش مجله آزمون اول، وزارت ورزش در سال گذشته به خاطر کرونا مجبور شد مدتی برگزاری مجامع را عقب بیندازد، اما با این وجود توانست انتخابات 12 فدراسیون را برگزار کند، اما هستند فدراسیون هایی که از سال گذشته به صورت سرپرستی اداره می شوند و هنوز تکلیف شان معین نشده است.

سونامی در ورزش ایران، تغییرات گسترده مدیران ورزش در سال 1400 خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، امسال برای ورزش ایران در حوزه برگزاری رویدادهای مختلف از جمله المپیک و پارالمپیک، شلوغ و پردردسر است اما این شلوغی فقط به حضور در رقابت ها ختم نمی گردد. در بخش مدیریتی هم تغییرات زیادی پیش روی ورزش است. انتخابات ریاست جمهوری برگزار می گردد و به تبع آن اوایل شهریورماه وزارت ورزش منتظر حضور وزیر جدید است و در پی آن در بخش های مختلف تغییراتی داده می گردد. البته این تغییرات فقط به وزارت ورزش خلاصه نمی گردد و فارغ از تأثیر انتخابات ریاست جمهوری روی ورزش و اعمال بعضی تغییرات که اجتناب ناپذیر است، دوران چهار ساله مدیریت در کمیته ملی المپیک و بعضی فدراسیون ها نیز تمام می گردد و باید انتخابات شان شکل بگیرد که البته به صورت غیر مستقیم نیز انتخابات ریاست جمهوری روی این جابه جایی ها تأثیر دارد.

25 دی ماه دوره چهار ساله رضا صالحی امیری و همکارانش در هیأت رئیسه و هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک تمام می گردد و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ادامه حضور صالحی امیری تأثیر زیادی دارد. رئیس این روزهای کمیته ملی المپیک کوشش زیادی نموده تا متفاوت با سایر رؤسای کمیته قدم بردارد و از نظر اقتصادی حمایت های خوبی از فدراسیون ها داشته اما حتماً این موارد دلیلی نیست برای هشت ساله شدن حضور او در رأس کمیته ملی المپیک. صالحی امیری بهتر از هر کسی می داند که برای ماندن در کمیته، باید با وزارت ورزش و بدنه دولت هماهنگ باشد و به همین خاطر هر بار از او سؤال می گردد که آیا در انتخابات پیش روی کمیته در سال 1400 کاندیدا می گردد، می گوید برای ماندن هیچ کوششی نمی کند.

این حرف تعابیر زیادی دارد اما مهم ترینش می تواند این باشد که رئیس کمیته ملی المپیک در صورتی دوباره کاندیدا می گردد که اقبال عمومی برای ماندنش وجود داشته باشد و در این بخش مهم ترین سهم به دولت آینده می رسد که آیا با او هماهنگ است یا خیر؟

در بخش فدراسیون ها هم وزارت ورزش روزهای شلوغی در پیش دارد و حالا باید دید آیا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دلیلی است برای تسریع در فرایند برگزاری مجامع انتخاباتی این فدراسیون ها یا اینکه ترجیح بر این است که مجامع انتخاباتی این فدراسیون ها به دوره بعد موکول گردد؟

وزارت ورزش در سال گذشته به خاطر کرونا مجبور شد مدتی برگزاری مجامع را عقب بیندازد اما با این وجود توانست انتخابات 12 فدراسیون را برگزار کند اما هستند فدراسیون هایی که از سال گذشته به صورت سرپرستی اداره می شوند و هنوز تکلیف شان معین نشده است. شطرنج درگیر حواشی زیادی شد و به همین خاطر در اواخر سال 99، ثبت نام دوباره انجام شد. این پیش بینی وجود دارد که مجمع انتخاباتی شطرنج امسال و پیش از تغییرات وزارت ورزش برگزار گردد؛ مثل دوچرخه سواری و زورخانه ای که این دو فدراسیون نیز از سال گذشته بلاتکلیف مانده اند اما این سه فدراسیون، همه دغدغه مسئولان وزارت ورزش در سال جدید نیستند و بر اساس گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر نموده؛ 11 فدراسیون هستند که امسال دوره چهار ساله شان تمام می گردد. اسکیت (11 تیرماه)، ژیمناستیک (19 تیرماه)، تیراندازی (20 تیرماه)، ورزش های نابینایان و کم بینایان (14 آذرماه)، کوهنوردی و صعودهای ورزشی (20 آذرماه)، ورزش های دانش آموزی (22 آذرماه)، کبدی (25 آذرماه)، تکواندو (2 دی ماه)، بوکس (5 دی ماه)، شنا، شیرجه و واترپلو (9 دی ماه) و بسکتبال (23 دی ماه) فدراسیون های هستند که دوره چهار ساله رؤسای آنها امسال تمام می گردد که بعضی از آنها برای دستگاه ورزش اهمیت بالایی دارند و حتماً ماجراهای زیادی هم خواهند داشت؛ مثل بسکتبال، تکواندو، تیراندازی و ژیمناستیک.

البته دوره چهار ساله مدیریت این فدراسیون ها زمانی تمام می گردد که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است. ضمن اینکه با توجه به در پیش بودن المپیک توکیو در مردادماه و زمانی که برای انجام مقدمات برگزاری مجامع احتیاج است؛ می توان گفت که مجامع انتخاباتی این 11 فدراسیون به نیمه دوم سال موکول می گردد؛ زمانی که وزیر جدید ورزش کارش را شروع نموده و طبیعی است که نقش او و تیم جدید در نحوه برگزاری این مجامع و البته چینش مدیریتی فدراسیون ها پررنگ باشد. البته در این بین یک احتمال را نباید نادیده گرفت. اینکه وزارت ورزش بخواهد از قانون ثبت نام پیش از انتها دوره چهار ساله استفاده کند و به این ترتیب پیش از تغییر وزیر، مجمع انتخاباتی سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی را برگزار کند که این موضوع زمانی جدی تر می گردد که وزارت ورزش و تصمیم گیران بخواهند سهمی در این مجامع داشته باشند. به این ترتیب که افراد مورد نظر خود را برای حضور در این مجامع حمایت نمایند و به تبع آن در انتخابات پیش روی کمیته، گزینه مورد نظرشان سه رأی بیشتر داشته باشد؛ البته اگر برای انتخابات کمیته برنامه ای داشته باشند!

ایران ورزشی

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23574

به "سونامی در ورزش ایران، تغییرات گسترده مدیران ورزش در سال 1400 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی در ورزش ایران، تغییرات گسترده مدیران ورزش در سال 1400 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید