ضرب الاجل 10 روزه برای ثبت اراضی نهضت ملی مسکن

به گزارش مجله آزمون اول، بر اساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی استان ها حداکثر 10 روز زمان دارند تا پروژه های آغاز شده نهضت ملی مسکن را در سامانه ثمن وارد کنند. از طرفی طبق تاکید رئیس جمهور سایر دستگاه ها مکلف هستند تا اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند.

ضرب الاجل 10 روزه برای ثبت اراضی نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص فرایند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم دولت سیزدهم است که در اجرای آن مشخص تکلیف زمین ها برای اجرای طرح حائز اهمیت است و مدیران کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی پالایش متقاضیان ثبت نام شده و همچنین ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حائز اهمیت است و اضافه کرد: متقاضیان مسکن بیش از 5 میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت نام کردند که 3 میلیون و 320 هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شدند و از طریق ستاد به کارتابل استان ها معرفی شدند تا پالایش نهایی شوند.

قاسمی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان ها گفت: استان ها در پالایش ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا کمترین سخت گیری را برای متقاضیان مسکن داشته باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه از 4 میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن 800 هزار واحد روستایی و 3 میلیون و 200 هزار واحد شهری است، گفت: مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر 10 روز زمان دارند تا زمین های مشخص تکلیف شده و پروژه های آغاز شده را در سامانه وارد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رئیس جمهوری و مکاتبه خود با استانداران اشاره کرد و اضافه کرد: در تاکید رئیس جمهوری، سایر دستگاه ها مکلف هستند تا اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند.

قاسمی تاکید کرد: صندوق ملی مسکن امکانی است که باید از آن بهره مندی لازم انجام بگیرد. زیرا تمامی سود اقساط برگشتی مسکن مهر و سایر اعتبارات بخش مسکن به این صندوق واریز می شود که می تواند در تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه بشود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 34790

به "ضرب الاجل 10 روزه برای ثبت اراضی نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل 10 روزه برای ثبت اراضی نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید