وزیر دفاع اتیوپی درباره تهدیدهای داخلی و خارجی هشدار داد

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر دفاع اتیوپی درباره برخی چالش ها و تهدیدهای امنیتی بزرگ داخلی و خارجی که در حال حاضر کشورش با آنها روبرو است و خطر سقوط کابینه آبی احمد (نخست وزیر این کشور) را در پی دارند، هشدار داد.

وزیر دفاع اتیوپی درباره تهدیدهای داخلی و خارجی هشدار داد

به نقل از سایت صدی البلد، ابراهام بلای، وزیر دفاع اتیوپی امروز (شنبه) در یکی از نشست ها اظهار کرد: آدیس آبابا در حال حاضر با چالش ها و تهدیدهای امنیتی بزرگی چه در داخل و چه خارج و از سوی دشمنانی روبرو است که در پی برهم زدن آرامش این کشور و تضعیف آن هستند.

بلای گفت: هدف دشمنان داخلی و حامیان آنها در خارج سرنگون کردن دولت در اتیوپی است.

وزیر دفاع اتیوپی درباره اقدامات امنیتی پیشگیرانه دستگاه های امنیتی مختلف این کشور در مرکز و سایر منطقه ها نیز گفت: یک کمیته جهت ارزیابی تمامی اقداماتی که پلیس فدرال و دیگر نهادهای امنیتی برای جلوگیری از ارتکاب هرگونه نقضی در مورد آزادی ها و حقوق تمامی شهروندان غیرنظامی تشکیل شد.

آبی احمد پیشتر گفته بود، جنگی که کشورم درگیر آن شده با گلوله های جنگی نیست بلکه با شایعه های دروغینی است که دشمن در داخل و خارج منتشر می کند.

نخست وزیر اتیوپی اضافه نمود: استفاده از اطلاعات نادرست از جانب ما اقدام مناسبی نیست چراکه دولت مسؤولیت دارد اما دشمن مسؤولیت اخلاقی ندارد و دروغ ها و تبلیغات جعلی را منتشر می کند.

ارتش اتیوپی و نیروهای ویژه دو اقلیم امهره و عفار از اکتبر عملیات نظامی مشترکی را علیه جبهه آزادسازی تیگرای آغاز کردند تا نیروهای این جبهه را مجبور کنند از منطقه ها تحت کنترل خود در این دو اقلیم عقب نشینی کنند.

تقابل نظامی میان ارتش اتیوپی و نیروهای ویژه دو اقلیم امهره و عفار هنوز هم در جبهه های مختلف دو اقلیم یاد شده ادامه دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30675

به "وزیر دفاع اتیوپی درباره تهدیدهای داخلی و خارجی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع اتیوپی درباره تهدیدهای داخلی و خارجی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید